Dag/day 2: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Dag/day 2: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Dag/day 2: San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar gaan we weer, tweetalig verslag van dag 2 van mijn reis, mijn eerste volledige dag in SF.
Vanmorgen was ik om 7 uur klaarwakker, goedemorgen, tja, 3 uur tijdsverschil met DC dus moet even weer aanpassen.
Rustig aan aankleden en me naar beneden begeven, pannenkoeken voor mezelf gebakken als ontbijt en rond 9 uur de straat op.
Pannenkoeken moeten er ook weer af dus ik ga lopen vandagag.
Mijn eerste stop is Alamo square/painted ladies (postcard row) een rijtje van 6 victoriaanse huizen met op de achtergrond uitzicht op SF. Was dus wel een stukje omhoog lopen, maar was jet zeker waard. Prachtig uitzicht over SF en schattige huisjes.
In het park tegenover de huisjes een poosje gerust em daarna door naar mijn 2e stop: haight-ashbury, een gedeelte van SF dat bekend staat om zijn hippie cultuur. Ik was er vrij vroeg (11 uur ofzo) dus er was weinig bedrijvigheid nog, maar wel leuke winkeltjes en leuk om rond te lopen. Daarna kwam ik uit bij het Golden Gate Park, daar dus ingelopen, en verdwaald haha. Heel groot park. Heb maar even een kaart gekocht, niet dat dat viel hielp maar het idee was leuk, het blijkt dat mijn navigatiekunsten niet zo heel groot zijn haha (lang leve google maps app). Een poos rondgedwaald en een poosje in het gras van de zon genoten en mensen kijken.
Moet deze week nog een keer terug om de Dutch windmill en Queen Wilhelmina tulip garden op te zoeken, helemaal aan de andere kant van het park dus was te ver voor vandaag.
Uiteindelijk kwam ik weer uit waar ik was begonnen, dus kon Haight street nog een keer bekijken haha. Ondertussen ook even bellen met vrienden in DC, die toevallig samen de zondag doorbrachten dus ruzie om te de telefoon haha. Maar mat iedereen even kunnen praten, dat was erg leuk :)
Langzamerhand weer mijn weg naar mijn hostel proberen te vinden, ook gelukt, was flinke wandeling van ongeveer een uur, maar onderweg veel leuke straatjes en huizen gezien :)
Even weer wat te eten opzoeken en in het hostel mailtjes bijwerken, blog typen, kaartjes schrijven (ook gekocht vandaag) en even facetimen met Rebecca (wifi is zowaar snel genoeg)
Dat was het dan vandaag, ik hoop dat je het leuk vind om te lezen, voel je vrij om een berichtje achter te laten, dan weer ik ook dat ik dit niet voor niks typ ;)


There we go again, typing my adventures of today in 2 languages. Day 2 of my trip and my first complete day in SF.
At 7am I was wide awake, hello new timezone, takes some time to get used too haha.
Getting ready for today without any hurry, time enough. Baking a couple of pancakes for breakfast and around 9 I was heading out.
Decided to walk today to burn off the pancake breakfast.
First stop of the day is Alamo square/painted ladies (postcard row) een row of 6 cute victorian houses with a beautiful vieuw of SF in the background.
In the park across from the houses rested for a little bit and enjoying the view.
Than off to my second stop: Haight-Ashbury, a neigborhood know for it's hippie culture. I was there pretty early (around 11am) so not much going on but I saw some nice shops and it's a nice area to walk around.
Ended up at the entrance (one of) of the Golden Gate Park, so decided to go there next. And got lost inside, it's huge! Bought a map, bit that didn't help very much haha. Seems like I don's have very good navigating skills (never been happier with my google maps app :p). Wandered around for a long time and sat i. The grass enjoying the sun and looking at all the people in the park.
Turned out I walked in a circle so I ended up back at Haight street.
Walking trough that street again and called my friends in DC, which was very nice :) they were fighting over the phone haha (next time maybe just put me on speaker? So killing each other won't be necessary anymore :P)
Slowly starting to head back into the direction of the hostel, was about an hour walk, but I saw nice streets and cute houses :)
Back at the hostel find some food and emailing people, typing this blog and writing some postcards and facetime for a little bit (I was surprised it worked with this wifi ;) )
That was my day, hope you enjoyed reading it, please leave a message if you want so I know people actually read what I'm writing ;)


  • 11 November 2013 - 07:10

    Ankie:

    Die dutch windmill lijkt niet eens op een Nederlandse windmolen. Is wel lachen. Wij zijn. Daar met de hop onn hop off. geweest en ze wisten dat wij Ned. Waren en vroegen ons naar de molen.

  • 11 November 2013 - 07:47

    Tjitske:

    Ik vind wel dat je die hop on, hop off moet nemen.
    Vooral boven zitten,buiten en lekker koud... onee, het weer bij jou is nog redelijk..

    XXX

  • 12 November 2013 - 13:39

    Doreen:

    Wow, zomaar ineens berichtjes, gewoon al 3 achter elkaar! :)
    Klinkt wel heel erg leuk hoor, ik snap nu ook wat er op de foto's op facebook staat met dit verhaal er bij.
    Heel veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 17413

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: