Dag/day 3: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Dag/day 3: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Dag/day 3: San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Renske

12 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 3 alweer, weer een volledige dag San Francisco.
Vanmorgen was ik om kwart voor 7 wakker, 15 minuten voor mijn wekker zou gaan, ach dan maakt ik tenminste mijn kamergenootje niet wakker met mijn wekker :)
Aankleden, waterflesje vullen en op weg.
Met de tram (hier streetcar genoemd) naar pier 33, daar zou mijn alcatrez ferry vandaan vertrekken. Was er mooi op tijd (ook wel veels te vroeg genoemd), souvenirwinkeltje doorgelopen en bijna voorin de rij gewacht tot we gingen boarden. Om kwart voor 9 vertrok de boot naar Alcatrez eiland en om 9 uur stond ik daar.
Praatje aangehoord met regels en daarna op weg.
Film van 18 minuten gekeken over de geschiedenis van het eiland en toen naar boven gewandeld, waar het gevangenisgebouw staat, met een audiotour erdoorheen gegaan, was erg interesant vond ik.
De tour duurde ongeveer 45 minuten, daarna nog het hele eiland over geweest, verschillende uitkijkpunten over SF en de Golden Gate Bridge, het was alleen een beetje mistig dus de foto's zijn waarschijnlijk niet erg goed gelukt.
In totaal ongeveer 3 uur op het eiland geweest. Iets na 12 uur was ik weer terug op de pier.
Naar pier 39 gewandeld, waar alle souvenirwinkeltjes etc. Zitten en ook heel veel zeeleeuwen, ook leuk om even te bekijken. Een paar uur daar rondgelopen en gewinkeld. Ook leuk uitzicht over Alcatrez en de bruggen. Toen doorgelopen naar Lombard street, was een pittige wandeling met hele steile heuvels omhoog. Maar was het wel waard!
Leuke straat om te zien natuurlijk en ook helemaal naar boven gelopen waar je prachtig uitzicht hebt over SF. Met een andere eenzame reizigster camera's geruild (als jij foto's van mij maakt, maak ik foto's van jou) goed geregeld.
Langzamerhand tijd om richting mijn hostel te wandelen, heuvel op, heuvel af, heivel op, heuvel af. Ik heb morgen spierpijn denk ik :P als je hier woont heb je geen sportschool nodig volgens mij, ga maar gewoon door de stad wandelen (of, als je erg sportief bent, rennen).
Om 5 uur was ik weer op mijn kamer, even mail bijgewerkt, facebooken en smsen en toen op zoek naar eten. Had nog een kadokaart van de cheesecake factory, die toevallig 5 minuten hiervandaan is, dus daar mezelf lekker verwend met een lekkere burger en een cocktail.
Nu in de hal van het hostel mijn blog typen, op mijn kamer heb ik amper wifi bereik.
Morgen ochtend skypedate en daarna fiets huren denk ik. Tijd om te kijken of ik nog kan fietsen de brug over heb ik bedacht.


Day 3 already, again a day in San Francisco.
Woke up at 6.45 am, 15 minutes before my alarm, at least I didn't wake up my roommate with my alarm.
Time to get dressed, fill up my water bottle and time to go.
With the streetcar to pier 33, where the ferry to Alcatres was leaving.
I arrived there with plenty of time left (also called way to early)
Walked trough the souvenirshop and waited almost in front of the line for boarding.
At 8.45 the boat left and at 9 I was on Alcatrez island.
Listend to a little talk with the rules and I was on my way.
First a 18 minute video about the history of the island and after the video walked to the top where the prisonbuilding was. Did an auditour of the building which was very interesting.
The tour was about 45 minutes, after that walked around on the island. They had differerent spots with great view of San Francisco and the golden gate bridge, it was just a little foggy this morning so I'm afraid the pictures didn't turn out very well.
In total stayed on the island for about 3 hours, a little after 12 I was back on the mainland.
Walked to pier 39 for some souvenirshopping and watching sea lions. Also some great vieuws of Alcatrez and the bridges. Walked around there for a few hours.
Afster walked to Lombard street, that was a tough walk at some points, the streets where going up really steep. But it was worth it!
It's a nice street to see and from all the way on the top a great view of SF. Traded my camera with another lonely traveler (if you take pictures of me, I'll take pictures of you) :D
Time to head back to my hostel, was a nice walk, going uphill, going downhill, uphill, downhill. If you live here you don't need a gym, just go walking (or, of you're sporty, run).
At 5pm I was back, checked my email, facebook and text and than headed out again in search of food.
Had a cheesecake factory giftcard, and to the cheesecakefactory was a 5 minute walk.
Treated myeslf with a really good burger and a really nice cocktail :).
Now sitting in the hallway of the hostel, here I have poweoutlets and good wifi reception :)
Tomorrow morning a skypedate and after I'll probably rent a bike, it's time to see if i can still ride a bike and go ride the bridge :).

  • 12 November 2013 - 13:41

    Doreen:

    Heb je ooit nog gefietst dit jaar? Succes ermee haha! :p
    Die gevangenis zag er echt wel leuk uit, en het uitzicht vanaf daar over de stad, mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 17404

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: