Reismaand dag 1/travelmonth day 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Reismaand dag 1/travelmonth day 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Reismaand dag 1/travelmonth day 1

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 November 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Mijn tijd als au pair is nu echt voorbij. Heb al maaaaaaaanden niks meer gschreven haha, ik kan alleen zeggen dat het een geweldig jaar is geweest en ik veel heb gedaan, geleerd, veel vrienden heb gemaakt en onvergetelijke herinneringen heb.
De laatste week was moeilijk, een jaar van je leven moet je allemaal inpakken in een paar koffers en van vrienden waarmee je in korte tijd een hele goede band hebt opgebouwd moet je afscheid nemen.
De hele week stond in het teken van inpakken, stressen en afscheid nemen, en daarbij zijn de nodige tranen ook wel gevloeid.
Maar nu is het dan echt tijd om te vertrekken en een geweldig laatste avontuur aan te gaan in Amerika: mijn travelmonth, oftewel, 3 weken lang reizen.
Ik zal de komede weken proberen hier wat te schrijven over mijn avonturen, maar ik beloof niks, veel hangt ook af van of ik wifi heb of niet. Ik doe in ieder geval mijn best :)

Dag 1: reis naar San Francisco.
Na een avond en nacht van afscheid nemen (de moeilijkste goodbye's) stond ik om 5 uur 's ochtends in mijn kamer (niet geslapen, dus erg moe) om 5.50 uur zou mijn hostdad mij naar het vliegveld rijden, dus snel omkleden in mijn reiskleding, laatste spulletjes in mijn koffer gooien en op weg.
In de auto gekletst. Heb een geweldige hostfamily getroffen, ze hebben met wel 10x verteld dat ik ze altijd mag bellen als er wat is en ze hebben veel vrienden aan deze kant van het land dus ik kan altijd ergens terecht.
Ik ga alleen op reis dus is best spannend, maar het is prettig om te weten dat iedereen maar 1 telefoontje verwijderd is.
Om half 7 stond ik op Baltimore Washington airport.
Bloardingpas halen en koffertje inchecken en toen op naar de gate.
Mijn vlucht naar San Francisco ging in 2 delen, een overstap in Denver.
Tijdens het wachten op het boarden kon ik gelukkig nog wakker blijven maar zodra ik in het vliegtuig zat was ik weg. Heb weinig van de vlucht meegemaakt, ik was in dromenland.
Ruim 3 uur later stond ik dus in Denver en een uur later zat ik in het vliegtuig naar San Francisco. Ook deze vlucht grotendeels slapend doorgebracht. Na ruim 2 uur stond ik dan op de plaats van bestemming.
Koffer halen en op naar de metro en downtown mijn hostel opzoeken. Is ook gelukt.
Inchecken, even relaxen en toen lekker rondlopen in SF, zonder doel eigelijk, gewoon rondkijken. Een aantal uur door de straten rondedoold en her en der een winkeltje in. Even wat eten halen en toen terug naar het hostel.
5 uurtjes slaap is niks teveel haha, ben dus ook best moe, ga op tijd naar bed vanavond, mijn stemming gaat erg op en neer, het eten moment ben ik supervrolijk en blij en het volgende moment kan ik wel huilen omdat ik hier alleen zit en mijn amerikaanse familie en vrienen en mijn Nederlandse familie en vrienden mis, tja, dat hoort er allemaal bij zeggen ze. Gelukkig kan ik iedereen bereiken via sms/whatsapp etc.
Nu eerst nog maar eens uit gaan zoeken wat ik morgen ga doen :).


My time as an au pair is now really over, I can only say it was an amazing year. I learned a lot, experienced a lot, made a lot of friends and a lifetime of memories.
The past week was the hardest, where I had to pack up a year in just a few suitcases and had to say goodbye to friends who I became really close to in this year. It was a week of packing, stressing out and saying goodbye, and ofcouse there were some tears.
But now it's time for my final adventure this year: my travelmonth, 3 weeks of traveling!
I will try to write here about my adventures the nextf ew weeks, but I don't guarantee that I will write every day, also depends on if zi have wifi or not haha. But i will try my best :)

Day 1 travel to San Francisco
After an evening and night of saying goodbye (the hardest goodbyes :'( ) I came home at 5am, at 5.50 my hostdad would drive me to the airport, no sleeping for me this night.
Quick changing into my travel clothes, pack up my last stuff and off to the airport.
In the car talked with my hostdad, he reassured me that I can always call if I need anything and they have friends in SF so they can always help. I have the best hostfamily :)
I'm traveling alone, so that is a bit scary sometimes, but it is nice to know that everybody is just 1 phonecall away :)
At 7.30 I was at Baltimore Washington airport. Check in, security and than sitting at the gate trying not to fall asleep. As soon as I sat down in the plane I passed out, didn't regain consciousness until landing. I had to change planes in Denver, but i only stayed there for 1 hour so that was quick. I slept again during this flight. Total of 5 hours of sleep during the flights. Still tired but less than this morning :)
At 1.30pm I arrived in San Francisco!
Getting my suitcase at baggage claim and trying to find the metro, and found it :)
At 3 I arrived at my hostel, perfect time to check in. Relaxed a little bit in my room and explored some streets in SF. Walked around for a few hours and got some food (didn't eat a lot today).
I have huge moodswings haha, one moment I'm happy and the next I want to cry because I'm here all alone and miss my American friend and family and my Dutch friends and family. I'm happy I can always text or call if I need to :)
Probably going to bed early today, but first I'm going to figure out what I'm going to do tomorrow :)

  • 10 November 2013 - 12:10

    Jeanet:

    Heel veel plezier deze weken!!

  • 11 November 2013 - 08:19

    Immi:

    Renske veel reis plezier. Geniet ervan.

  • 16 November 2013 - 10:58

    Gabriel:

    We miss you, too.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 17409

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: