kerstkado's bankperiekelen en middeleeuwse ridders - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu kerstkado's bankperiekelen en middeleeuwse ridders - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

kerstkado's bankperiekelen en middeleeuwse ridders

Blijf op de hoogte en volg Renske

11 Januari 2013 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Ik weet het… alweer veels te lang geleden dat ik wat op mijn blog heb gegooid. Dus nu een megaverslag of gewoon 3 weekverslagen. Alvast succes met alles lezen ;). Het kost wel wat pogingen om alles te schrijven aangezien mijn laptop niet mee werkt en dit al de 3e poging is om iets te typen :( Met dank aan mijn dagelijkse mailverslagen weet ik in ieder geval nog wel wat ik allemaal heb uitgespookt de afgelopen weken

Maandag 17-12
Vanmorgen moe wakker geworden, aangezien de nachten afgelopen weekend niet al te lang waren. Kids ook nog moe dus rustig bij het ontbijt. Nadat de kids op school zijn afgeleverd door naar de Barnes & Noble om het boek te halen over Nederland dat ik Chris en Bry wil geven met de kerst. Dan even naar de Target een bureaulamp voor mezelf halen, kan ik mijn borduurwerkje beter bijschijnen, en ook meteen maar sokken en oorbellen gekocht, mijn nederlandse sokken kunnen niet zo goed tegen Amerika, de gaten vallen er in en ik was mijn oorbellen vergeten uit NL.
Toen op naar de five below om kerstcadeautjes uit te zoeken voor de meiden, was nog best lastig ze hadden veel te veel leuke spulletjes daar maar uiteindelijk is het geworden:
Voor Maddie: vriendschapsbandjes maken, voor Katie: figuurtjes vullen met gekleurd zand en voor Chloe: Glitterglobes maken (van die sneeuwbollen maar dan met glitter, kan je met klei je eigen maken) en ook maar een rol pakpapier.
Thuis alles inpakken en in de kledingkast ‘verstoppen’
Even mijn nieuwe lamp uitproberen, hij werkt en hij geeft goed licht :D
Kwart voor 3 weer in de auto om de kids op te halen, even spelletje spelen met Katie, ze heeft op haar verjaardag headbandz gekregen (Band om je hoofd met een kaartje en dan moet je raden wat je bent) ik was er erg slecht in, maar de meiden kozen dan ook wel erg lastige dingen voor mij (springtouw raad ik nooit xD)
Maddie even afzetten bij het zwembad en nog even weer naar huis, anderhalf uur later met Katie naar het zwembad en om kwart voor 7 waren we weer thuis. Chris kwam er ook net aan, even gegeten (originele rijst met kip en boontjes)
Chris heeft een vriend die hier in de buurt woont en die is Nederlands, hij probeert al de hele tijd ons aan elkaar voor te stellen, dus vanavond deed hij weer een poging om hem te bellen, maar kreeg voicemail, kreeg ik zijn telefoon in mijn handen geduwd: hier spreek maar wat in in het Nederlands. Euh… tja, wat zeg je dan?? Nou ja praat maar wat, Chris weet toch niet wat ik zeg.

Dinsdag
Normale ochtend gehad. om 8 uur telefoon van Michelle of ik haar terug kon bellen als de kids naar school waren. Dus om 9 uur haar maar weer gebeld. Ze was ziek, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, maar wel aan het werk dus of ik wat drinken voor haar wou halen in de supermarkt aangezien ze niks meer in huis had, tuurlijk haal ik dat wel even voor haar.
Drinken gehaald en naar Michelle toe gereden, ze had 3 kids, ook de 4-jarige, die had namelijk al kerstvakantie, lekker druk dus. Even gebleven, gezellig kletsen en kennis maken met Abigail (de 4-jarige) en die kan heeeeeeeel goed kletsen, en kletsen, en kletsen, en kletsen, en kletsen. Gelukkig was ik in Nederland ook al wel geklets gewend, dus kan mezelf er best goed voor afsluiten en af en toe ja of nee zeggen (of in dit geval: Yes of No)
’s middags weer thuis, meteen het kerstcadeau voor Chris en Bry uitgepakt, had me bedacht dat het bonnetje er nog in zit, die er maar even uit gehaald.
Verder mezelf vermaken.
Kids ’s middags weer ophalen, thuis hebben ze zichzelf vermaakt. Om kwart voor 5 werd Maddie gehaald voor een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje, dus toen alleen Katie en Chloe thuis, even verstoppertje gespeeld en daarna tikkertje (energie kwijtraken met rondrennen in huis)
Om kwart over 6 kwam Bry even binnenzetten maar was ook snel weer weg om Maddie op te halen en naar vioolles te brengen en even wat eieren bij de winkel, aangezien we ‘breakfast as dinner’ gingen eten, lekker gebakken ei, pannekoeken, bacon, worstjes (gelukkig eet ik dit niet als ontbijt)
Chris ondertussen ook thuis en telefoon van René gehad (de Nederlandse vriend) dus gebeld met hem, meteen gevraagd naar aardappels die ik kan gebruiken om (ooit) stamppot te maken, ze hebben teveel soorten hier, geen idee wat lekker is en wat niet.

Woensdag
Alweer normale ochtend (saai verhaal) thuis lekker lezen, borduren, facebook, skype etc.
Lunch gehaald bij panera bread (erg lekker) panini met van alles en nog wat (kip, kaas, tomaat en de rest) en een zakje chips, raar om bij de lunch te eten naar mijn idee, maar wel lekker
Om kwart voor 3 Chloe halen en om kwart over 4 Maddie en Katie (hadden Tae Kwando na school)
Om 5 uur bij de bubble zijn voor Katie en om 6 uur naar huis en Maddie daar achterlaten om te zwemmen.
Even eten gemaakt, pasta en garnalen (gelukkig hoef ik het niet te eten). Was makkelijk om te maken, stond op het zakje van de garnalen wat erdoor moest, en de meiden vonden het lekker, ze waren alleen boos dat ze ook hun boontjes moesten eten van mij, dus in een boze bui heeft Katie een hele mooie tekening van mij gemaakt met onderschrift (ik zal hem even bij het verslag uploaden)

Donderdag
Opstaan, kids wekken, helpen met aankleden, ontbijt regelen, aansporen om haren te borstelen, tanden te poetsen, schoenen aan te trekken, jas aan te doen en op naar school.
Ik had koffieochtend met andere meiden van de cluster, er waren 14-15 meiden, dus erg gezellig, alleen de Franse meiden praten alleen met elkaar, ach ja moeten ze zelf weten. De rest in ieder geval gezellig gekletst en bagels gegeten
Tegen de middag weer thuis, nog even laptoppen, oliebollenmix bestellen op de dutch store site (nieuwjaar zonder oliebollen kan natuurlijk niet) en de rest van mijn nutteloze maar wel leuke bezigheden.
Kids ophalen en lekker helemaal niks doen na school, is ook wel eens fijn.
Om half 7 was Chris thuis met eten, had ergens wat gehaald, rijst met verschillende soorten vlees, tomaat en pitabrood. Smaakte goed
Daarna lekker naar mijn kamer en wat avondbezigheden (mail naar huis, even douchen, klaarmaken om te slapen, in bed nog even lezen en dan slapen)

Vrijdag
Zelfde ochtendprogramma als altijd…
Vanmorgen naar de bank geweest, mijn account updaten met mijn social security number en als ik er toch ben ook maar meteen even naar een spaarrekening (geld gaat er wel erg snel doorheen) en online bankieren vragen. Ssn geen probleem, was zo geregeld, spaarrekening kon wel, moest alleen altijd 300$ op staan, laat dan maar en online bankieren zou ook heel makkelijk moeten zijn, maar was bij mij natuurlijk weer niet zo makkelijk. De mevrouw van de bank hielp me even met hiervoor aanmelden, en normaal gesproken heb je daar je ssn voor nodig, maar aangezien die van mij pas net in de computer stond en nog niet verwerkt was, moest ik een ander nummer gebruiken (een of andere accescode, schijnt in je account bij de bank te staan) Alleen stond er bij mijn account dat nummer niet, dus mevrouw van de bank bellen met mensen die er verstand van hebben, die wisten het ook niet, dus hoop gebel, geregel, geprobeer en uiteindelijk kon ik aanmelden met mijn ssn en gingen hun uitzoeken waarom ik die hele accescode niet had. Ik vind het prima, ik kan online bankieren. Ondertussen was het wel 2 uur later (ik krijg social security office flashbacks)
Nog even skypen en om 12 uur Chloe halen, had een halve dag i.v.m. begin kerstvakantie. Gewoon om 3 uur de ander 2 meiden ophalen. Thuis even kids bezighouden en om half 6 Maddie bij het zwembad afzetten, daarna was Chris snel thuis, die ging Maddie weer ophalen en met haar naar het kerstfeestje van het zwemmen. Bry en ik gingen met de andere 2 meiden bij de Chick-fil-a eten (soort mac maar met allemaal kipburgers, en hele lekkere patatjes, vervelend).

Zaterdag
Om kwart voor 9 wakker geworden, even lekker the voice kids kijken en andere series die pap voor mij op dropbox dropt.
Rond half 12 richting Bucca di Bepo (Italiaans restaurant) lunchen omdat Katie vandaag echt jarig is. We hadden het beste tafeltje van het restaurant, de kitchentable, een tafel die dus in de keuken staat, erg grappig. En de lunch was ook lekker :D
Na het eten weer naar huis, en om half 4 naar de Target vertrokken om even met Michelle wat laatste kerstinkopen te doen (wat snoepjes om in de sokken van de meiden te stoppen) en ook gegeten bij de potbelly, kan je lekkere sandwiches halen, ik heb een pizza sandwich gehad. om half 6 richting de metro om met andere meiden naar DC te gaan om kerstverlichting te kijken. We waren in totaal met 6 meiden, erg gezellig clubje, eerst zijn we naar de national tree gegaan, staat ‘voor’ het witte huis (het witte huis kan je zien vanaf de kerstboom) is hele grote boom met allemaal kleine boompjes erom heen, 1 voor elke staat, en hele leuke miniatuur dorpjes met allemaal rondrijdende treinen, auto’s etc. daarna op weg naar de capitol tree, die voor het Capitool staat, maar onderweg eerst stoppen bij de ijsbaan, even lekker schaatsen, 4 gingen schaatsen (ik natuurlijk ook :D) en 2 bleven aan de kant staan, die konden mooi foto’s maken. 2 van de schaatsende meiden komen uit warme landen (brazilië en Colombia) dus die hadden nog nooit geschaatst, erg leuk om te zien :D.
Na een uur wel genoeg van het rondjes rijden en door naar the Capital, ook leuke boom, maar saaier dan die andere, kon je ook niet in de buurt komen dus foto’s gemaakt vanuit de verte.
Dan maar op zoek naar iets eetbaars, een paar meiden hebben best wel heel erg honger, beland bij Ruby Tuesday, hebben ze lekker eten (amerikaans, veel burgers etc.) na het eten is het ondertussen 11 uur, wel weer tijd om de metro op te zoeken en terug naar huis te gaan. Om 1.20 uur thuis, dus hoog tijd om te gaan slapen.

Zondag
Mijn rustige zondag bleek uiteindelijk helemaal niet zo rustig te zijn, ben de hele dag op stap geweest, is wel gezellig
Vanmorgen om 10 uur wakker. Bedacht me zo ineens dat Camila (braziliaans meisje uit de cluster) het al een paar keer over een kerk had gehad waar ze heen gaat en heel leuk schijnt te zijn, en op zondag om 9 uur en half 12 een dienst heeft. Dus gesmst welke kerk het is, en of zij heen gaat naar de half 12 dienst. Ja dus, dus ik aankleden en ook maar daarheen. Zit niet zover hier vandaan, ongeveer 15 minuten rijden. De kerk is heel erg groot. Maar wel leuk, heel veel mensen van tussen de 20-30 (ofzo) dus wel beetje mijn leeftijd. Ik werd meteen voorgesteld aan 20 mensen (zo voelde het, misschien waren het er ook wel 19 xD), heel open en gezellig meteen dus erg fijn. Natuurlijk wel alle namen meteen vergeten, kan ik nooit onthouden, maar mijn naam kunnen ze ook niet uitspreken, laat staan onthouden, dus maakt niet uit :P
Na de dienst gaat vaak een heel stel nog ergens lunchen, ook meteen uitgenodigd, ok ik ga wel mee, gezellig, beland bij een kipgerechten tentje, heel gezellig, was alleen Nederlands voetbal op de tv, dat is dan weer wat minder. Ik heb verder niet gegeten daar omdat ik met mijn hostfamily vanmiddag naar Medieval times zou gaan, is eten met een show eromheen. Was wel heel gezellig.
Om half 3 richting huis, want om 3 uur was de planning dat ik met mijn hostfamily weg zou gaan. Werd onderweg gebeld dat René er was met een kerstcadeautje voor mij :D altijd leuk, was bijna thuis dus hij wachtte even op mij. Hij had een stuk gouda kaas en een zakje mini stroopwafels meegebracht voor mij :D erg leuk en lekker.
Om half 4 was Bry ook thuis (was weg, geen idee waar naartoe) en konden we naar medieval times vertrekken. Was erg leuk, bij binnenkomst kreeg je een kleur aangewezen (wij waren groen) en in dat vak zat je. Je zat in een grote ovalen ring met in het midden een soort arena, daar werd een show opgevoerd paarden en ridders, je moest de ridder met jou kleur aanmoedigen, maar ook de andere kleuren die aan jouw kant van de ring zaten, en de andere kleuren moest je zo hard mogelijk uitjouwen, erg leuk. Het eten at je op de middeleeuwse manier, dus met je handen. Het menu: drakenbloed (tomatensoep), middeleeuws knoflookstokbrood, jonge draak (kip), middeleeuwse patat (aardappel partjes) en ogre ribs (sparerib). Smaakte allemaal goed, alleen jammer dat het vlees allemaal met botten was, ik houd niet zo van dat gekluif.
Na het eten kon je nog met alle spelers op de foto en daarna richting huis. Om kwart over 8 waren we weer thuis.
Daarna lekker slapen en is er alweer een week voorbij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 17336

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: