kerst, bezoek en inbrekers - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu kerst, bezoek en inbrekers - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

kerst, bezoek en inbrekers

Blijf op de hoogte en volg Renske

16 Januari 2013 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Maandag 24-12
We zouden vandaag al een beetje kerst vieren omdat de hele familie vandaag vertrekt naar Michigan om familie te bezoeken. Zou eerst na kerst zijn, maar Chris moeder is ziek en ze denken misschien aan kanker, dus ze wou graag dat de familie er was met de kerst. Ik heb besloten niet mee te gaan dus ik blijf alleen thuis.
Om 5 uur ’s ochtends had ik de wekker gezet om wat snoepjes die ik had gekocht in de sokken te stoppen, daarna weer lekker een paar uurtjes slapen.
Om 8 komen 3 stuiterende kinderen mijn kamer binnen: HE CAME HE CAME HE CAME HE CAME!!! De Kerstman was gekomen, dit was even spannend omdat ze niet zeker wisten of hij wel een dag eerder zou komen, maar ze hadden een brief geschreven waarin ze hem hadden uitgelegd waarom ze graag een dag eerder hun cadeautjes wouden hebben.
Dus naar boven, eerst de sokken uitgepakt, zaten erg vol. Ik kreeg chocola, sloffen, snoepjes, cd met kerstliedjes, body lotion, tandenborstel, roze glitternagellak, lipsmackers met coca cola smaken.
De kids helemaal door het dolle heen natuurlijk, kregen ook veel leuke dingen in hun sok, veel American Girl Doll spullen, dus dan zijn ze blij.
Daarna mocht iedereen 1 cadeautjes van onder de boom uitpakken. Onder de boom lagen alle cadeautjes namens Chris en Bry, de meiden en mij, alles wat in de sok zat hebben we van de kerstman gekregen.
Bry heeft even cadeautjes uitgezocht om te geven, die wist toch wel wat erin zat en wat het meest geschikt was om uit te pakken nu.
Ik heb een southwest airlines giftcard gekregen van 100$ :D kan ik een leuke binnenlandse vlucht boeken hier in mijn jaar :D erg leuk.
Daarna gingen Chris en Bry spullen pakken voor de reis naar Michigan en ik ben naar mijn kamer gegaan, kon toch weinig doen om ze te helpen.
Rond 1 uur kwamen Chris en Bry melden dat ze klaar stonden om te vertrekken, de kids zaten al film te kijken in de auto. Toen was het ineens heel rustig hier. En… het sneeuwt!! Ok niet zoveel, maar toch is het sneeuw.
’s Middags met Michelle afgesproken om te gaan winkelen, ik ga bij hun slapen en kerstochtend vieren dus ik wou even wat cadeautjes kopen voor haar hostparents en de kinderen, en ook namens Chris en Bry nog wat kopen voor hun. Voordat ik met Michelle had afgesproken eerst nog een cadeau voor haar regelen, was van plan een koffiebeker te kopen, die wil ze al sinds ze hier is, maar ze koopt er steeds geen. Maar er lag een cadeau onder de boom bij hun die erg leek op een koffiebeker. Dus dan maar kadokaarten, is ook altijd goed. 1 van starbucks en 1 van Chipotle (afhaal restaurant mexicaans)
Daarna naar Germantown, de five below maar weer leeggekocht, kwam een heel eind in ieder geval voor de kids daar. Voor Abigail (4-jarige) een hello kitty spelletjespakket en een pakket om zelf een spiegel en naamplaatje te maken en versieren. En voor de 15 mnd oude tweeling een knuffel gevonden daar.
Daarna naar DSW een schoenenwinkel, Michelle wou graag schoenen kopen. Ik heb leuke laarzen gezien, maar niet gekocht, waren me iets te duur, ook hal heb ik nog wel winterlaarzen nodig heb alleen koude schoenen, niet echt handig in de winter.
Michelle had bedacht dat ze een kerstjurkje wou (goede timing, 1 dag voor kerst) dus even naar de H&M maar ze kon niks vinden, dus nog even naar forever 21 maar ook niks gevonden. Nou ja dan moet ze het maar doen met 1 van de ander 10 jurkjes die ze in haar kast heeft hangen :P
Daarna verder op cadeaujacht. Voor de tweeling nog wat bad speeltjes gekocht en voor de hostparents een doos chocola en wat douchespul (lekker cliché)
Ondertussen wat het half 6 dus tijd om te gaan eten.
De sneeuw was ondertussen overgegaan in regen, dat was wel jammer.
Om 6 uur weer richting de kerk, ik heb Michelle zover gekregen om met mij mee te gaan naar de kerstdienst. Normaal gaat ze niet (alleen met kerst) maar Camila zou er ook zijn dus vast gezellig.
Mooie kerstdienst, lekker kerstliedjes die ik ken zingen, maar dan in het Engels, een koor erbij en veel muziekinstrumenten dus is altijd goed.
Na de dienst naar Michelle’s huis, daar had het meer gesneeuwd en wat het ook behoorlijk glad, dus lekker glijdend met de auto naar haar huis.
We hebben disney films gekeken en lekker popcorn gegeten.
De hostparents van Michelle waren druk bezig met alles klaarleggen onder de boom. Wat een cadeaus hadden ze… je kon bijna geen kerstboom meer ontdekken zoveel lag er.
Mijn cadeaus ook even inpakken en bij de boom leggen. Daarna lekker slapen.

Dinsdag eerste kerstdag
HET IS WIT BUITEN!! Dus toch witte kerst :D
Om 8 uur wakker gemaakt door Michelle dat het uitpakfeest gaat beginnen.
Abigail door het dolle heen, de tweeling snapte er niks van. Het duurde wel een paar uur totdat alles uitgepakt was, op een gegeven moment vond zelf Abigail het uitpakken niet meer leuk (gewoon teveel cadeaus dus) en ook nog allemaal hele dure cadeaus, dus de kinderen zijn flink verwend. De tweeling kreeg gewoon alles dubbel, zodat ze allebei hun eigen hebben en niet hoeven te delen, vond ik vrij apart, maar zal wel Amerikaans zijn.
Van Michelle heb ik snoepjes, chocola en zelfgebakken koekjes gekregen :D lekker.
Na het uitpakfestijn pannenkoeken ontbeten en lekker gerelaxed met Michelle. Wat gezellige wii spelletjes gespeeld en om kwart over 2 richting huis, Michelle ging met haar hostfamily op weg naar familie om nog meer cadeautjes voor de kids uit te pakken.
De sneeuw was ondertussen gesmolten, is het tenminste ook niet meer glad (sneeuw is alleen leuk als je de deur niet uit hoeft :P)
Thuis lekker bijgekomen van alle kerstgekte, tv gekeken, kan via een soort on demand programma (netflix) op de tv een heleboel series en film kijken :D
Op tijd slapen, ben behoorlijk moe, morgen wordt een bijkomdag.

Woensdag
Heerlijk uitgeslapen tot 11 uur. Daarna met Bry smsen of Chaya een Nederlandse au pair vriendin bij mij mocht komen. Ze was in rematch dus leek ons wel gezellig om de week samen door te brengen. Toestemming gekregen van Bry, dus afspreken hoe/wat/waar enz.
Uiteindelijk afgesproken dat ik naar DC zou komen en zij werd gebracht door de hostparents van een vriendin van haar. Ik dus op weg naar de metro.
Op de plek van bestemming aangekomen wachten, en wachten, en wachten. Het duurde een poosje, had ik mooi de tijd om eens even te gaan eten, was ondertussen 2 uur en ik had nog niks gehad.
Uiteindelijk kwam Chaya ook aan en konden we met de metro terug naar mijn huis.
Thuis spullen uit de auto gooien, 2 seconden skypen met mam en dan naar de supermarkt, iets eetbaars haren, was niet zoveel in huis. Lekker pasta gekookt met meer dan alleen pasta en tomatensaus.
’s Avonds lekker in de basement hangen en tv kijken, Netflix snap ik nu ondertussen aardig, dus kan de leuke films en series opzoeken :D Konden we zomaar een Nederlandse film zien: Phileine zegt sorry, zelfs Nederlands gesproken en engels ondertiteld
Na de film en wat afleveringen CSI Miami lekker slapen.

Donderdag
Tot half 11 geslapen, even ontbeten en naar de mall een prepaid simkaartje voor Chaya zoeken, zodat ze bereikbaar is hier in de VS.
Om kwart voor 1 weer thuis en meteen weer weg, vandaag dagje naar Megan (Nederlandse au pair die ongeveer een uur verderop woont) rond 2 uur waren we daar. Was heel gezellig, we konden haar mooi helpen met de kids dragen (3 jaar en 11 maanden) aangezien ze herstellende was van een blindedarmoperatie en niks mocht tillen, dat is vrij lastig met een kind van 11 maanden.
Gezellig even naar een grote mall gegaan, de kids spelen daar graag op een speeltoestel daar. En wij konden gezellig kletsen.
Om 6 uur waren we terug bij Megans huis en konden de kids eten, en daarna geholpen met badderen en konden ze naar bed. Ondertussen ging de hostdad van Megan koken, we konden daar blijven eten dus dat was makkelijk.
Alweer pasta gegeten maar wel hele lekkere, de hostdad kan goed koken :D
Rond half 10 weer richting huis. En weer lekker naar bed

Vrijdag
Vanmorgen tot half 12 geslapen haha, heerlijk zo’n weekje vrij :D
Ontbijt en even douchen, en lekker niks doen.


om half 4 op weg naar de subway om lunch te halen (wat een tijden xD) lekker broodje gegeten, maar was niet heel bijzonder. Om half 4 naar de Subway om lunch te halen (wat een tijd haha) lekker broodje gehad.
’s avonds met Michelle shoppen, gezellig :D
Om half 9 waren we weer thuis, even de rest van ons broodje opgegeten (meer honger hadden we niet)
Weer filmpje kijken en daarna lekker slapen.

Zaterdag
Helemaal niks gedaan vandaag haha.
Om 11 uur wakker, om half 12 brunch en bedacht wat we wouden doen. Nou helemaal niks dus, heerlijk de hele dag in bed gelegen, laptop op schoot en series op de computer kijken.
Om half 6 bedacht dat we misschien wel wat moesten eten vanavond, dus even naar de Target, kon ik ook meteen een emmer kopen om oliebollenbeslag in te maken (morgen ofzo)
Uiteindelijk kant en klaar eten gekocht, even in de magnetron en lekker eten :)
’s avonds weer niks doen en na het niks doen slapen.

Zondag
Vanmorgen zowaar de wekker gezet om 8 uur, om half 9 uit bed, aankleden en oliebollenbeslag maken. Terwijl dat stond te rijzen naar de supermarkt om olie te halen om in te bakken. Thuis kijken hoe het met mijn beslag gaat, volgens het pakje zou het klaar moeten zijn, nou niet dus. Dus maar eens even met de oliebollenbeslagexpert (oma) skypen voor advies. Gewoon laten staan, ok dat is makkelijk.
Dus nog maar een uur laten staan, daarna zag het er wel bakklaar uit, dus kon ik oliebollen bakken. Nog nooit gedaan dus we zullen zien of het lukt.
Ging best goed. Ze leken op oliebollen, ze smaakten als oliebollen. Dus dan zullen het wel oliebollen zijn :P
Tien voor 1 klaar met bakken, snel omkleden want we moesten naar DC om 2 duitse meiden op te halen van de bus, ze kwamen naar Michelle en mij toe (en nu dus ook naar Chaya) met oud en nieuw. Metro gemist, nou ja Michelle zat in de goede dus die was wel op tijd voor de bus.
In DC aangekomen de meiden opgehaald (Michelle had ze al gevonden) en naar the national museum of crime and punishment geweest. Erg leuk museum, zijn we een aantal uur binnen geweest :)
In de shop een NCIS sweater gekocht.
Daarna rondje monumenten. Foto’s, foto’s, foto’s en foto’s
Ondertussen al ergens in de avond dus op weg naar de metro en weer naar huis, had het ook wel gehad met het lopen ondertussen.
Thuis nog even langs de supermarkt wat drinken halen en eten halen bij de Chipotle. 1 van de duitse meiden (Theresa) bleef bij mij thuis slapen en de andere (Ebru) ging met Michelle mee.
Bed maken voor Theresa, ze kon bij mij slapen, maar ze sliep liever op de bank boven, ook prima. Liggen we lekker in bed komt Theresa naar me toe dat ze geluiden boven hoort, dus met z’n 3en naar boven, niks te horen/zien, dus besloten dat het gewoon het hout van het huis was. Theresa wou nu toch liever ook beneden slapen, dus in de basement met wat kussens die daar lagen een bed gemaakt, laken erover en het lijkt net echt. Weer terug in bed, hoor ik toch echt wat boven, een deur die open en dicht gaat, komt Theresa binnenstormen helemaal in paniek, Chaya komt er ook gezellig bij (het is ondertussen 1 uur ’s nachts) die dacht dat Theresa of ik boven was, nou nee dus, wie dan wel?? Theresa probeert ondertussen in mijn kledingkast te kruipen, en daarna onder mijn bed en roept CALL 911 CALL 911! We durfden alle drie niet naar boven om te kijken wie het was dus maar even mijn hostmom bellen die konden ook best wel eens thuiskomen, maar had geen berichten van haar gekregen dat ze onderweg waren ofzo, dus ik wist het niet. Gelukkig nam ze op en het was inderdaad mijn hostfamily dus hoefden we niet meer in paniek te raken haha. Even heel hard gelachen en toen iedereen weer naar bed. Verder wel lekker geslapen gelukkig

  • 17 Januari 2013 - 23:27

    Chaya Van Der Zwan:

    hahaha moet nog steeds lachen als ik aan die avond van de 'inbreker' denk! hilarisch hoe ze onder je bed wilde kruipen momentje om nooit te vergeten :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 17355

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: