bedbezorging, bioscoopbezoek en theaterstuk - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu bedbezorging, bioscoopbezoek en theaterstuk - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

bedbezorging, bioscoopbezoek en theaterstuk

Blijf op de hoogte en volg Renske

19 December 2012 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Het heeft even geduurd, maar hier dan vorige week :)

Maandag
Ochtend was weer normaal. had wel midden in de nacht instructies via sms ontvangen van Chris. Chloe wou graag als 2e wakker gemaakt worden, na Maddie en voor Katie, ach ja maakt mij niet uit ;)
Nadat de kids naar school waren mijn tas uitgepakt, wasmachine aangezet en daarna skypen, TVOH kijken enz.
's middags de kids weer ophalen en Maddie afzetten bij het zwembad, Katie helpen met huiswerk maken en daarna met Katie naar het zwembad, daar even boekje gelezen. Weer thuis aangekomen was Chris als thuis, die heeft voor het eten gezorgd. rijst met rundvlees dit keer, is eens wat anders dan kip. was ook nog lekker ook

Dinsdag
weer normaal ochtendschema (saai hoor).
thuis ook weer van alles gedaan, maar niks nuttigs :P
's middags de meiden weer ophalen. vandaag zou het nieuwe matras van Chris en Bry worden bezorgd. ongeveer een half uurtje voordat ze kwamen kreeg ik telefoon, kon er niks van verstaan, was een man die meer spaans dan engels sprak, en aangezien ik geen spaans kan, snapte ik er niks van. maar 5 minuten later kreeg ik telefoon van iemand die ik wel kon verstaan, dat ze over ongeveer 20 minuten kwamen bezorgen.
2 mannen (ik gok vader en zoon) die kwamen bezorgen, even de weg naar de slaapkamer gewezen, en de foto's van de muur bij de trap gehaald, en verder konden de mannen het zelf wel af. even tekenen voor ontvangs en daarna was het alweer klaar. half uurtje later belde Chris of het bed er al was, ja dus. Chris helemaal blij (ze lagen volgens mij al 4 weken bij de kids op de kamer te slapen) dus pizza vanavond om het te vieren.
Chris was heel dankbaar dat ik de bezorging zo goed had afgehandeld (tja, heb volgens mij niet zoveel gedaan) maar bij de vorige au pairs scheen het te zijn dat ze alles eerst heel gedetailleerd uit moesten leggen, en bij mij is het veel makkerlijker: "het bed wordt morgen bezorgd, zie je dit zitten?" "ja hoor, geen problee'm"
Ach ja dat krijg je met zo'n goede au pair xD

Woensdag
weer een levering vandaag. vanmorgen kwam het bedframe (logische volgorde), is ook niet echt nodig volgens mij, het matras is een soort boxspring matras, eerst een dik matras onder, en dan nog een 'normaal' matras daarboven op. liggen ze nu nog steeds op, het bedframe zit nog in de dozen op de kamer.
nadat de kids naar school waren gebracht maar eens de Target opgezocht (zit hier ongeveer 10 minuten rijden vandaan) hele vervelende winkel, kan je vanalles kopen (kleding, electronica, supermarkt, drogisterij etc.) maar heb niks gekocht, geld is op na mijn weekendje NYC. wel nog even de Barnes & Noble in gelopen (boekwinkel) ook heel vervelend, al die boeken. maar nog steeds geld op, dus ook weer met lege handen naar buiten gelopen.
Ondertussen weet ik wel waar ik terecht kan voor een kerstkado voor de meiden. van Bry de tip geregen om bij de Five below te kijken, is een winkel waar alles 1-5$ is, dus mooi goedkoop :) en de meiden vinden bijna alles wat daar te koop is leuk. dus daar ook maar eens even gekeken. ook veels te leuke winkel, heel veel knutselpakketten (armbandjes maken, stenen verven, kaarsen maken enz.) en spelletjes, handschoenen/sjaals, ipad/iphone/ipod accessoires enz. genoeg ideeën opgedaan voor kadootje voor de meiden. volgende week, als er weer geld op mijn rekening staat maar weer heengaan.
Toen nog met Michelle naar de five below bij haar in de buurt, ze zocht namelijk al een hele poos een nieuw hoesje voor haar iphone 3gs, maar aangezien het allemaal 4 en 5 is, kon ze die nergens vinden, maar hier dus wel gezien. Even geholpen met de tweeling, ik met Charlie op de arm (is mijn vriendje tegenwoordig) en zij met Emilia op de arm (die vind mij eng, elke keer als ze me ziet, gaat ze heel hard huilen)
Daarna alweer tijd om Chloe te halen. Maddie en Katie een uur later ophalen. Met Katie naar zwemmen en daarna waren Chris en Bry ook alweer thuis. Helemaal dubbel gelegen om Chris, die probeerde ´toegangscode´ te zeggen (las hij op mijn ipad) maar het klonk eerder chinees dan nederlands xD
restjes van afgelopen dagen opgegeten en daarna tig mails beantwoorden, iedereen bedenkt het om mij op 1 dag te mailen xD

Donderdag
en alweer hetzelfde ochtendritme, zelfs geen bezorgingen vandaag.
's middags de kids weer ophalen, had net mijn nagels gelakt met magnetische nagellak (komt dan een motiefje op je nagels) waren de kids helemaal gek op, dus de hele middag nagels gelakt. Bry was vroeg thuis, want Maddie en Katie hadden een presentatie van hun frans lessen, waar Bry graag heen wou. Daarna ging Bry met Chloe naar zwemles en ik bleef thuis met Maddie en Katie, maar die hebben zichzelf vermaakt, dus was wel weer makkelijk. Vandaag uit eten geweest bij Ziki een japanner. smaakte goed, het eten werd aan de tafel bereid, dus was leuk om te zien. alleen dat eten met die stokjes is wel wat lastiger :P

Vrijdag
Vandaag een lange dag. Chris en Bry hebben een kerstfeestje van het werk 's avonds, dus heb ik de meiden dan ook.
Vanmorgen eerst maar weer normaal ritme. kids naar school enz. enz. enz. om kwart voor 3 Chloe opgehaald en even met haar tv gekeken (tis tenslotte vrijdag) ze was van de week al aan het mopperen: ik vond Liseth heel aardig, ze liet ons altijd tv kijken. komt Katie erbij: Nee hoor, alleen op vrijdag. O ja was ook zo.
om 4 uur de andere 2 ophalen en even thuis vermaken.
rond kwart over 5 vertrokken met de meiden. uit eten en daarna naar de film. gegeten bij een diner. was lekker eten, ik heb chicken souflaki gehad (stukjes kip met ui/paprika/sla en een pitabroodje en natuurlijk tzazikisuas) om 7 uur begon de film, we waren vroeg, dus kaartjes kopen, de meiden even naar toilet laten gaan, anders moeten ze onder de film, en dan moet ik alle 3 de meiden meenemen, dus is niet zo handig. popcorn kopen. en daarna naar de filmzaal. we hebben Wreck-it Ralph gekeken. erg leuke film. Om 9 uur waren we weer thuis, de meiden nog even boven gespeeld en om kwart over 9 gezegd dat ze naar bed moesten gaan, ze moesten namelijk weer heel vroeg opstaan, Katie moest zwemmen de volgende dag.
even puzzelen met de indeling van de bedden. ze wouden graag alle 3 op dezelfde kamer slapen. op Chloe's kamer dus, die heeft een hoogslaper en dwars daaronder een gewoon bed. maar dan moeten er dus 2 in het ene bed en 1 in het andere. maar uiteindelijk lag iedereen er in en was het snel rustig, dus kon ik ook lekker gaan slapen.

Zaterdag
Vanmorgen om 9 uur wakker geworden. iedreen was naar de zwemwedstrijd van Katie. ik even naar de winkel nagellakremover halen.
rond de middag iedereen weer thuis, dus even lunchen en daarna klaarmaken voor het verjaardagsfeestje van Katie.
om 14 uur vertrokken naar de klimmuur. feestje was op dezelfde plek als Maddie een maand geleden haar feestje had gehouden. was gezellig, waren ongeveer 15 kinderen (drukte!)
Bry had pizza opgehaald, dus lekker pizza gegeten en cupcakes :)
om 17 uur was het feestje afgelopen, dus even opruimen en daarna weer naar huis. ruzie maken met de douche, iedereen ging tegelijk douchen, dan wordt mijn douche heeeeeel erg koud, dus was een zeer snelle douchebeurt. daarna klaarmaken voor mijn avondje uit met Coco (NL au pair die bij mij in de buurt woont)
afgesproken bij de metro, elkaar ook gevonden :D
daarna met de metro richting DC wat leuks opzoeken. eerst uitgestapt net voor het centrum van DC, daar zaten veel leuke barretjes volgens een andere au pair. maar niet echt gezellig daar, hele klein en drukke barretjes. in 1 van de barretjes aan een man gevraagd waar we wat anders konden vinden. die is met ons meegelopen naar het centrum van Washington (14th street) waar wat grotere clubs zaten. dat was wel heel gezellig, we voelden ons alleen best underdressed (of de rest was gewoon erg overdressed xD) volgende keer dat we gaan moeten we eerst even shoppen.
rond half 1 weer richting de metro gelopen, hadden er toen wel weer genoeg van :P en weer op weg naar huis.

Zondag
Geslapen tot kwart voor 10. weer was ik alleen in huis. de familie was naar zondagsschool volgens mij.
Om half 2 kwamen Vanessa en Michelle hier, ze hadden net bij Chipotle (mexicaans afhaalrestaurant) eten opgehaald, aangezien Vanessa de hele dag nog niets gegeten had en nu dus wel honger had. dus lekker gegeten (voor mij hadden ze taco's meegenomen, is altijd goed). daarna naar de starbucks gereden. Daar lekker gezeten en 'koffie' (frappuccino) gedronken. om half 4 hadden we met andere au pairs mij de metro afgesproken om samen naar DC te gaan eten en daarna de clustermeeting in het Ford's theatre (toneelstuk: Christmas Carol by Charles Dickens) in totaal waren we met 10 au pairs :D was heel gezellig. we hebben gegeten in het Hard Rock Cafe, die zat naast het theater. heel gezellig geklets met de ander au pairs (heel veel nationaliteiten: Duits, tjechisch, mexico, nederland enz.) Na het eten naar het theater, even wachten op Imelda om de kaartjes uit te delen en daarna naar binnen.
Toneelstuk was best leuk, in ieder geval beter dan we hadden verwacht xD alleen praatten ze wel heel snel, af en toe begon ook iederen te lachen behalve de au pairs, want die snapten de grap niet :P waren een heleboel au pairs, van 3 clusters volgens mij
Toen weer met de hele groep naar de metro en terug naar huis.

Elke week denk ik, deze week heb ik niet zoveel meegemaakt, zo'n lang stuk zal het dit keer niet worden op de blog. maar dan ben ik klaar met typen, en dan staat er weer een hele lap tekst op :P haha. nou ja, hebben jullie in ieder geval iets te lezen :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 17401

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: