weer een week - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu weer een week - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

weer een week

Blijf op de hoogte en volg Renske

11 December 2012 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Zo, wel weer tijd voor een nieuw verslag vond ik zo, dit weekend naar NY geweest! was super! maar eerst wat over de rest van de week.

Maandag:
Heerlijk weer gehad vandaag, het was ongeveer 20-22 graden, dus in NL sneeuw/kou enz. en ik lekker in het zonnetje, heerlijk :D
nadat ik de kids naar school had gebracht, doorgereen naar social security office, toch maar eens kijken naar die social security number. moest opnieuw aanvraag indienen, dus weer wachten. om 9 uur was ik er en iets over 1 was ik eindelijk aan de beurt :S maar gelukkig was nu alles goed en mijn kaart werd binnen 4 weken thuisgestuurd. gelukkig hoef ik niet nog een keer zo lang te wachten.
daarna dus al bijna weer kids ophalen. Maddie afzetten bij zwemmen om 16 uur. meteen gehoord dat de vorige au pair 3 jaar en 82! maanden bij de familie is geweest, en ik zou 2 jaar en ook heel veel maanden blijven aldus Katie. Ik ben benieuwd.
om 17.30 met Katie naar zwemmen, daar gewacht tot ze weer klaar was. om 19 uur weer thuis, even het eten klaargemaakt. Bry had al pastasaus gemaakt, dus even pasta koken en de saus opwarmen en toen konden we eten. Bry was om 20.30 uur thuis, dus vrij laat het is erg druk op het werk de komende dagen. maar na woensdag wordt het rustiger, dus zal ze vroeger thuis zijn.

Dinsdag
weer een erg mooie dag. weer ongeveer 22 graden :D
Weer normaal dagritme. maar 's ochtends moeten we nu wel eerst op zoek naar Rally de shelf elf. Hoort hier bij kerst, is een klein elfje dat door de kerstman wordt gestuurd, hij zit de hele dag op 1 plek en 's nachts doet hij verslag aan de kerstman. en de volgende dat zit hij dus ergens anders (tenzij papa of mama hem vergeten te verplaatsen xD)
Maddie had een lekker ochtendhumeurtje vanmorgen, aan de stok met haar over tanden poetsen, wou ze niet, maar uiteindelijk toch gedaan (jeej, discussie gewonnen :P) toen was ze nog bozer, nou ja, toch bijna op school.
aan het eind van de ochtend lekker gewandeld buiten in het mooie weertje, rondje winkels gedaan, kijken wat er nou allemaal zit (heel veel, verdwaal steeds als ik een bepaalde winkel zoek) en bij de starbucks even een frappuccino gehaald. daarna weer naar huis, skypen, lezen enz. enz. enz. enz.
kids weer ophalen van school. geen zwemmen vandaag. dus mijn plas was om lekker naar buiten te gaan met hun, wouden ze niet, nou ja dan niet. aan het einde van de middag werd het donker, en toen wouden ze ineens wel naar buiten, tja, nu is het te laat, hadden ze maar eerder moeten verzinnen.
ook nog een discussie met Chloe (tegendraadse kids vandaag), ze ging katie pesten door de lamp uit te doen in de speelkamer beneden. mocht niet van mij, dus ze moest de lamp weer aan doen van mij. streng hoor, maar Chloe vond me toch al niet meer leuk omdat ik mijn haar af het laten knippen.
Pizza gehaald bij de pizzaria en lekker gegeten. om 20.45 uur kwam Bry thuis. vanaf morgen zou ze eerdert huis zijn.

Woensdag
een maand geleden zat ik in het vliegtuig op weg naar de VS en nu zit ik er alweer een maand. time flies.
het weer was vandaag nog steeds goed, maar wel minder als de vorige 2 dagen (bewolkt, 12-15 graden).
kids wakker gemaakt enz. enz. enz.
weer thuis afleveringen kijken op de laptop, lezen en de rest.
Bry smsen of ze weet hoe laat ze thuis is, Michelle en een ander meisje dat net aangekomen is wouden uit eten, of ik ook mee wou. natuurlijk, maar moet ik wel even weten hoe laat Bry weer thuis is. Ging waarschijnljk wel lukken :D
vanaf 1 uur Skype aan om pakjesavond mee te vieren thuis. iedereen hyper. mans hele verhalen vertellen over pakjesavond, school met sint enz. en Jo rent het hele huis door. zoals altijd dus xD
dankzij Skypepiet en Whatsapppiet ook een kado van mij in de zakken van de sint (een chocoladepuzzel met foto van mij en de kids hier :D)
of ik hier al een pakje had ontvangen. nee nog niet.
Tijd om de kids weer te halen van school. Chloe om 14.45 en Maddie en Katie om 16.15, met Maddie en Katie naar het zwembad, alweer training.
toen we terugkwamen lag het pakket van thuis op de stoep :D wat een timing. erg leuk pakket met sintsnoep (chocoletter, chocomunten, kikkers en muizen, pepernoten enz) een sintmok, een sintcd en als opvulling kleding van mezelf.
Bry was op weg naar huis, dus zogauw ze thuis was kon ik vertrekken.
Erg lekker gegeten bij the cheesecake factory, hele uitgebreide kaart en natuurlijk veel soorten cheesecake. was erg gezellig.
na het eten weer naar huis, deed mijn GPS het niet meer, liep helemaal vast, o jee, hoe kom ik nu thuis? gelukkig kon ik via de maps app van mijn Iphone mijn weg terugvinden :D

Donderdag
weer normaal ritme (zoals altijd)
's middags kids weer halen, geen frans vandaag, dus meteen alle 3 de kids opgehaald. ze hebben lekker gespeeld, en geen eens gevraagd of ze tv mochten kijken. om 18 uur met Chloe naar zwemles. weer gelezen en Katie bezig gehouden, die had niks meegenomen om te doen daar, dus die ging zich vervelen en steeds vervelender doen.
thuis restjes pizza en pasta opgewarmd en daarna kwam Bry alweer thuis

Vrijdag
Vandaag hele lange werkdag gehad. 's ochtends kids naar school. ongeveer een uur voordat ik Chloe moest halen kreeg ik telefoon van Chris dat hij op weg naar huis was en zou proberen op tijd thuis te zijn om Chloe op te halen. en dat is gelukt, dus dat was de werkdag.
's middags naar het postkantoor gelopen en kerskaarten richting NL gestuurd. om 18 uur ging de familie hier weg naar great wolf lodge, hotel met groot waterpark.
Ik eve naar de supermarkt wat te eten opzoeken, is uiteindelijk een taco dinner kit geworden. Michelle zou vanavond ook komen en blijven slapen zodat we de volgende dag op tijd op konden staan en samen naar de bus konden rijden. proberen op tijd naar bed te gaan, omdat de wekker erg vroeg zou gaan op zaterdag. is mislukt, het was alsnog half 12 voordat ik ging slapen.

Zaterdag
om half 6 de wekker, goeiemorgen!
aankleden, broodje smeren, flesje water in de tas en op weg naar de bus.
was makkelijk te vinden, de bus stond geparkeerd op een parkeerplaats dus hoeven niet te zoeken. onze auto geparkeerd en gewacht tot de chauffeur aankwam. in de bus lekker verder geslapen, we waren allebei best wel moe.
om 12.45 stonden we midden in NYC!
ons hostel opgezocht. de weg vinden in NY is niet zo moeilijk gelukkig, alle straten zin genummerd, dus gewoon de nummers volgen en je komt er wel. hostel was goed, schoon en goed geregeld, we waren er om 1 uur en vanaf 2 uur konden we inchecken, maar er was een grote kast waar we onze tassen in konden zetten, hoefden we die niet mee te slepen. 2 meiden die in de buurt van NY wonen waren nog onderweg naar ons met de trein, (allebei duits, dus Michelle en hun de hele tijd duits praten xD) dus op hun gewacht, konden we ondertussen ook inchecken en naar onze kamer. we kregen beddengoed mee naar boven, en de volgende dag konden we dat weer inleveren beneden in de waszakken. nette kamers, 2 stapelbedden op elke kamer met een douche en toilet en 4 kluisjes. Michelle en ik hadden een boven en onderbed maar niet van hetzelfde stapelbed. onze bedden opgemaakt (ik lag op het bovenste bed) en toen op weg naar Times Square, de andere meiden waren er ook bijna. daar wouden we op ze wachten in de m&m's store, maar daar stond een gigalange rij voor, dus maar niet gedaan, geen zin om zo lang te wachten. naar de Disney winkel geweest en daar op ze gewacht. met zen 4en de Disney winkel in geweest. daarna naar Madame Tussauds, in het hostel hadden we allemaal kortingskaartjes meegenomen, ook voor de Madame Tussauds. was erg leuk, daar zijn wel een paar uur in geweest. daarna hadden we allemaal wel erge honger, sinds ons broodje in de bus hadden we niks meer gegeten, dus op zoek naar iets eetbaars. We zijn terecht gekomen bij een chinees buffet restaurantje. onbeperkt eten en drinken, dus ook ons vochtpeil maar weer wat naar boven halen. na het eten weer naar Times square, nu was het veel rustiger voor de M&M's store dus daar naar binnen. daar heb ik een M&M's dispenser gekocht en M&M's natuurlijk :D er was een hele wand vol met allemaal kleuren en smaken :D gewoon chocola gekocht, maar dan kleuren die niet in de zakjes zit in de supermarkt.
Toen naar het Rockefeller Center, naar de grote kerstboom. daar was het nog drukker dan in de rest van NY, terwijl we daar elkaar al bijna kwijtraakten. dus nu elkaar helemaal kwijtgeraakt xD 1x met je ogen knipperen en iedereen was ineens weg. gelukkig hadden we allemaal een telefoon bij ons, dus elkaar snel weer gevonden. we wouden graag naar boven in het Rockefeller Center, maar het was erg bewolkt, dus we werden gewaarschuwd dat we niet veel konden zien. nou dan daar maar geen geld aan uitgeven.
de metro downtown gepakt, kijken of we naar het 9/11 memorial konden gaan. maar die was dicht 's avonds. dus maar weer terug naar Times Square. tegen 23 uur zijn de andere 2 meiden weer met de trein naar huis gegaan en Michelle en ik naar ons hostel. daar waren de andere 2 bedden ondertussen ook bezet. 2 jongens, 1 was ent binnen toen we er waren, maar die ging nog op stap, en de andere kwam later binnen wat ophalen en ging toen ook weer weg. rond middernacht gaan slapen
om 1 uur even wakker geworden toen 1 van de jongens binnen kwam om te gaan slapen. en om 6 uur werd ik wakker van gesnurk van de andere jongen (niet wakker geworden toen hij ging slapen). gelukkig had ik oordopjes meegenomen, dus even uit mijn tas gezocht en toen lekker verder geslapen.

Zondag
om half 9 werd ik wakker gemaakt door Michelle, die had haar wekker gezet. aankleden, tas inpakken, bedden afhalen en naar beneden. tassen weer in de kast dumpen en ontbijten. was simpel maar goed ontbijt, toast, bagels en cornflakes en koffie thee en water. dus wat gegeten, uitgechecked en weer de stad in. Vandaag met zen 2en.
Met de metro downtown naar Battery park, daar op de boot gestapt voor een rondvaart langs NY (statue of liberty, manahtten, brooklyn bridge, ellis island enz) leuke tour, en natuurlijk weer heel veel foto's gemaakt. we wouden graag naar het 9/11 memorial, maar daarvoor schijn je van te voren voor te moeten reserveren, en het regende. dus uiteindelijk maar afgezien van dat plan. met de metro weer uptown, foto gemaakt voor Central Park en van 5th avenue en toen terug naar het Rockefeller Center, want het was, ondanks de regen, minder bewolkt als gisteren. dus nu wel naar boven. heel mooi uitzicht over heel NY.
Daarna een souvenirwinkel opgezocht, hadden we ook een kortingskaartje van, dus even de goed opzoeken. was wel een hele grote winkel, dus veel keus :D ik heb een trui, een tas en een anzichtkaartje gekocht. daarna werd het langzamerhand tijd om de bus weer op te zoeken. even een tussenstop bij de starbucks gemaakt. en nog bij de H&M (ook kortingskaartje van) daar heeft Michelle nog een jurkje gekocht. weer een zoektocht naar wat te eten, we wouden in de bus eigenlijk gewoon een sandwich ofzo hebben, maar natuurlijk niks te vinden. dus beland bij een chinees to-go 2 bakken gevuld, 1 met warm spul (rijst, noodles, kip, groenten) en 1 met vers fruit.
daarna wachten op de bus, het regende ondertussen behoorlijk, maar door de man die hielp met bussen inladen werden we in een bankgebouw gelaten, dus konden we droog staan.
We mochten als eerste in de bus omdat we naar Rockville gingen, en er gaat maar 1 bus per dag van Rockville naar NY en 1 van NY naar Rockville, de rest van de mensen stappen in/uit in Washington of Baltimore, en er gaan veel meer bussen die daar stoppen. op de terugweg muziek geluisterd en gelezen. voor ons zaten 2 meiden (natuurlijk duits, zodat Michelle me weer kon irriteren door constant duits te praten xD) deze meiden waren allebei ook au pair bij au pair in america, ze zitten in Washington DC. misschien gaan we een keer meeten, als we ze weer kunnen vinden op FB :P
terug in Rockville (iets na 10uur) de auto weer opgezocht en naar huis gereden, vanaf daar is Michelle ook weer naar haar eigen huis gereden

Al met al dus een heel geslaagd weekend, zou nog wel een keer willen gaan :D nog genoeg te zien. wil toch graag het 9/11 memorial een keer zien en een keer naar een musical op Broadway lijkt me ook geweldig. maar het jaar is nog lang niet om dus wie weet ;)

  • 12 December 2012 - 09:55

    Kirsten:

    zo leuk om elke dag even te lezen wat je daar over zee allemaal uitspookt!Arjan heeft je afgelopen maandag waargenomen,hier en is goedgekeurd...en Marieke vindt je bed ook lekker liggen en het is zo groot! Toch wordt je gemist en heb ik van pure ellende pas' Bones' zitten kijken(je weet hoe ik daar van griezel..)maar ja je moet toch wat... Geniet van je verweggie-avontuur en doe voorzichtig!
    Knuf van Marieke en Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 17405

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: