Een maand later... - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Een maand later... - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Een maand later...

Blijf op de hoogte en volg Renske

02 December 2012 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Wauw zit ik hier echt alweer bijna een maand?? :O tja, 5 november vertrokken, woensdag is het 5 december, dus dat zal dan wel. de tijd VLIEGT!!!! Voor mijn gevoel zit ik hier pas 2 weekjes ofzo
ik zal jullie maar weer eens op de hoogte stellen van mijn doen en laten deze week ;)

Maandag:
Lang weekend gehad, maar vandaag dan weer aan het werk. Nu was het Maddies beurt om ziek te worden, had 's nachts een aantal keren overgegeven, dus kon niet naar school vandaag. Of ze bij mij thuis mag blijven. Natuurlijk, daarvoor ben ik hier toch?
de andere kids wakker gemaakt, aankleden, ontbijten, haren doen, tanden poetsen enz. Maddie was ondertussen lekker op de bank gaan liggen en viel bijna weer in slaap.
Tijd om de kids naar school te brengen, euh... Mag ik Maddie even op de bank laten liggen alleen? of moet ze per se mee in de auto, waar ze bang is dat ze weer over moet geven. Nou ja, nog niet met ouders over gehad, dus dan maar zelf beslissen dat een 10 jarige best even 20 minuutjes alleen thuis op de bank mag slapen als ze ziek is, hopen dat paps en mams het met mij eens zijn.
Terug thuis mijn eigen kleding en beddengoed gewassen, skypen, lezen, series kijken enz.
Maddie knapte steeds verder op in de loop van de dag, was niet misselijk dus dat scheelt. Dus wel meegenomen met kids weer ophalen.
Maddie en Katie zwemmen vandaag, Maddie wou het graag proberen, dus haar eerst heengebracht, daarna weer naar huis, even lekker gekletst met de meisjes en Katie aansporen om haar badpak aan te trekken. en toen weer naar de Bubble.
Maddie had wel gezwommen, maar rustig aangedaan. Ging dus wel goed. in het zwembad lezen en wachten tot Katie weer klaar is met zwemmen. helpen omkleden (nou ja, samen met Katie in het hokje staan en kleding aangeven terwijl je niet kijkt, want dat mag niet van haar)
Een vriendinnetje van Maddie en haar moeder tegen het lijf gelopen, even gekletst, ik had ze al ontmoet op het verjaardagsfeestje van Maddie. Vraagt de moeder ineens of ik 's avonds wel een keer bij haar wou oppassen... euh, nee dus, ten eerste heb ik daar helemaal geen zin in, en ten tweede mag het niet van de au pair programma regels, dus daar beginnen we mooi niet aan. Waren ze het niet helemaal met mij eens, jammer dan voor hun.
Thuis het eten klaarzetten (rijst met kalkoen, is weer eens wat anders dan kip) Chris kwam ook net thuis, dus die kon mee eten. Morgen ga ik wel eens koken, eet ik misschien ook wel eens iets wat ik lekkerder vind.
Chris en Bry erg dankbaar dat Maddie vandaag thuis mocht blijven bij mij, tja, ik doe volgens mij gewoon waar ze me voor naar de USA hebben gehaald. Ook was het geen probleem dat ik haar even thuis op de bank had laten liggen. gelukkkig maar.

Dinsdag.
Vandaag normaal ochtendritme, Maddie ging weer naar school vandaag, dus kon weer meedraaien in het ritme. Naar de supermarkt geweest, ik zou vanavond gaan koken, dus moet ik wel ingrediënten hebben. Na ongeveer 4 rondjes door de winkel had ik alles gevonden wat ik wou gebruiken voor een pan macaroni a la Renske, dus tijd om naar huis te gaan. Thuis weer mezelf vermaken totdat het tijd is om de meiden weer op te halen. Vies weer vandaag, dus mijn plan om eens naar buiten te gaan kon niet doorgaan, aangezien televisie kijken de favoriete hobby is van de dames en ook eigenlijk niks anders willen doen maar weer achter de tv gezet.
Om 5 uur begonnen met mijn macaroni creatie te maken. Eerst op zoek naar pannen (hele opgave, aangezien ze hier bijna alles in de magnetron doen, van brocoli koken tot eitje bakken) maar 2 pannen gevonden. Alle ingredienten maar door elkaar kliederen en de macaroni koken. Het eindresultaat smaakte best goed vond ik zelf. Katie en Chloe vonden het niks, ze kenden het niet dus het was meteen al afgekeurd, tja, dan eten ze maar wat anders. De rest vond het wel lekker.

Woensdag.
Weer normaal ochtendritme. nadat de kids naar school waren kon ik me klaarmaken om naar Rockville te gaan (10 min. rijden) daar was een koffieochtend voor au pairs, georganiseerd door onze community counseler. Er waren ongeveer 8 andere au pairs, dus mooi klein clubje. We moesten zelf drinken kopen, en Imelda kocht bagels voor ons, vervelend.
Lekker gekletst, komt het contact met andere au pairs toch ook eindelijk een beetje op gang :)
om 11.15 weer richting huis en skypen met thuisfront, Joruw was jarig, dus die moest wel gefeliciteerd worden, en zelf een cadeau gegeven (laten geven, lag al weken op mijn kamer) hij blij. maar etenstijd in NL dus maar weer opgehangen. uurtje later werd ik weer gebeld door ze, het eten was op, dus nu mocht ik mee verjaardag vieren. heel gezellig, kwam steeds iemand anders even met mij kletsen op de computer.
maar 2 uur later was het toch hoog tijd dat ik Chloe ging halen van school, dus doei NL nog een fijne avond.
Maddie en Katie hadden Tai Kwando na schooltijd (wel op school) dus eerst Chloe halen en even naar huis. daarna Maddie en Katie en vrij snel daarna moest Katie al zwemmen dus door naar de Bubble. wachten tot ze weer klaar is en helpen met aankleden. Maddie was daarna aan het zwemmen, maar die kan zichzelf redden en hoeven we ook niet bij te blijven dus kan ik met Katie en Chloe naar huis.
gegeten met de meiden (weer eens rijst met Kalkoen, is dat ding nu nog niet op?) maar gelukkig was er ook nog macaroni, dus dat heb ik gegeten.
Chris en Bry proberen te bereiken om te kijken wanneer ze thuis zijn en of hun Maddie kunnen oppikken, of dat ik met de meiden in de auto moet stappen om haar op te halen. paps en mams reageren niet, dus de meiden maar klaarmaken, komt Bry net binnen stappen, scheelt weer, kunnen Katie en Chloe thuisblijven terwijl ik Maddie haal.
Nog even gezelligs gekletst met Bry en daarna naar mijn kamer
Met Michelle onze NY trip details uitwerken :D het gaat definiteif door, was nog even spannend want mischien moest Michelle op de zaterdag dat we wouden vertrekken werken, maar gelukkig niet. dus een hostel uitgezocht en geboekt (op Times Square!) en de bus naar NY geboekt. JEEJ nu al zin in!!

Donderdag
weer normaal ochtendritme en middagritme. eerst Chloe halen, Maddie en Katie hadden Frans. Maddie vroeg of ze naar haar vriendinnetje kon nadat haar huiswerk af was, dan konden ze samen viool oefenen, aangezien ze morgen een minikersconcertje hebben bij Barnes en Noble (boekwinkel) Van mij mag het, nog even overlegd met Bry, mocht ook van haar. Chloe vandaag zwemmen, dus voordat ik met Katie en Chloe naar het zwembad ging eerst even Maddie afleveren (2 straten verderop). Bij het zwembad weer gelezen (lang geve iBooks). Na zwemmen weer naar huis. Chris had Maddie al opghaald en was even met haar naar de bieb om info te halen voor een schoolproject. Geen idee wat de dinner plannen zijn vanavond dus maar even wachten tot Chris thuis is. er lag wel pizza in de vriezer, dus die hebben we lekker opgegeten. wel was het ondertussen al half 9, dus daarna lekker naar mijn kamertje, even lezen en dan slapen. Uitgebreid met Chris gepraat, heel gezellig over dat ik alles zo goed onder controle heb en alles zo goed aanpak ondanks dat het best wel druk is (druk??? heb je mijn leven in NL wel eens gezien? ik heb bijna vakantie hier) dus maar eens wat over thuis verteld en wat daar zo allemaal gebeurd op een dag. tja dan is het inderdaad wel erg rustig hier. maar ze zijn altijd heel erg dankbaar dat ik er ben en voor de meiden zorg, het is fijn dat ze zoveel vertrouwen in mij hebben :) maar af en toe wel ongemakkelijk dat ze me overal, voor mijn gevoel, overdreven voor bedanken. Maar misschien is dat ook wel Amerikaans.

Vrijdag
Normale dag vandaag. Maddie en Katie waren al wakker toen ik boven kwam, en Chloe maar iets langer laten liggen omdat ze gisteren wel laat in bed lagen. naar school gebracht en daarna mijzelf weer vermaakt.
Maddie en Katie hadden na schooltijd science, weet niet helemaal wat ze daar doen, maar ze leren wel veel volgens mij. dus die kon ik weer later ophalen. Vandaag steng geweest haha, ze wouden weer alleen televisie kijken, heb gezegd dat ze 1 aflevering mochten kijken en daarna maar eens wat anders moesten gaan doen dan altijd tv kijken, tja, dan moet dat maar. Ze durfen steeds meer tegen me in te gaan en dingen aan me te vragen, nou ja vooral proberen te commanderen: haal mijn schoenen, barbie, jas enz. maar jammer voor hun vind ik dat ze dat heel goed zelf kunnen doen.
Chris was vroeg vrij want Maddie had haar minikersconcert. Ik moest de kids klaar hebben staan om half 6 zodat we meteen konden vertrekken als hij thuis was. was een leuk concertje, allemaal leerlingen van de basisschool van Maddie, daar geven ze dus ook muziekles. allemaal leerlingen die pas 1 of 2 jaar les hebben, en het klonk best wel leuk. De violen gebruikten alleen geen strijkstokken maar ze gingen alleen tokkelen, zal nog wel even oefenen zijn met strijkstok.
daarna met de ouders van het beste vriendinnetje van Maddie gegeten bij een burger zaakje, was lekker. Ze hebben een dochter van Maddies leeftijd (9-10) en een jongentje van 3, heel schattig want hij en Chloe zijn vriendje en vriendinnetje, allebei verlegen kindjes maar ze zitten de hele tijd naast elkaar en knuffelen heel vaak, super schattig om te zien.
Na het eten naar een ijszaakje ernaast, kon je kiezen tussen 16 smaken frozen yoghurt en dan verschillende dingen erover heen strooien (fruit, chocola, nootjes enz.) ook erg lekker, hier vlakbij zit ook zo'n zaakje, dus in de zomer kom er ik vast wel eens.
Ondertussen al 21 uur voordat we weer naar huis gingen, Chris ging nog weer terug naar zijn werk, aangezien hij morgen voor een week naar zijn broer vertrekt. Bry en Chris hebben het altijd druk op hun werk.

Zaterdag
vandaag om 9 uur wakker geworden van alle lawaai boven, iedereen was druk in de weer, Chris was zijn koffer aan het pakken en Bry en de kids waren voorbereidingen aan het treffen voor de zwemwedstrijden van Maddie. toen ik boven kwam was iedereen weg. Om 15 uur met Michelle afgesproken bij de kapper, het is de bedoeling dat we beide onze haren kort laten knippen, o jee, als ik maar durf.
Maar gewoon gedaan, niet over nadenken het groeit wel weer aan. resultaat moet ik nog erg aan wennen, maar ik denk wel dat ik het leuk vind. volgende keer alleen wel naar een andere kapper, deze beviel niet zo heel goed. daarna even rondgelopen en verschillende winkels ingegaan, wax gekocht voor onze nieuwe haren en een fohn, komt altijd van pas. 's avonds filmavondje gepland dus bij de verhuurautomaat 3 films uitgezocht (snowwhite and the huntsman, Step up: Revolution en The five-year engagement)
er zouden wat andere au pairs ook komen film kijken, maar die konden uiteindelijk allemaal niet, dus gezellig samen met Michelle gekeken, alleen the five-year engagement was een erg slechte film, de rest was leuk.
om 1 uur 's nachts maar eens bedacht dat het tijd is om naar huis te gaan, wou ook nog wel een beetje slapen.

Zondag
Om 11.45 uur wakker worden, Heerlijk!!
gedouched, alle haren weggespoeld (ik voel ze nog trouwens) en daana maar eens kijken of ik mijn nieuwe kapsel op een leuke manier kan krijgen, want hoe de kapper het gisteren had gedaan vond ik niet zo mooi zitten (zag er 100 jaar ouder uit xD) maar nu zit het wel leuk (denk ik) tijd om tvoh terug te kijken, dan ben ik weer bij. iedereen is weer weg, Maddie heeft weer zwemwedstrijden vandaag, dus lekker rustig dagje.
Verder lekker niks doen vandaag, moet ook wel eens kunnen. Volgend weekend naar NY!!!!


Dat was mijn week wel weer zo'n beetje, volgend weekend dus NY dus ik denk niet dat ik zondag eraan toe kom om mijn blog bij te werken, als het goed is komen we om 22 uur terug aan bij de bushalte hier vlakbij, en ik zal dan wel erg moe worden (slapen zal lastig worden op times square ben ik bang)

  • 03 December 2012 - 11:25

    Rikstelien:

    Hoi Renske, wat een verhaal weer!!! En ja, de tijd vliegt, hier ook. Wees blij dat je een druk huishouden gewend bent, je draait je hand niet om voor een extra klus en zo. Blijf genieten! Veel plezier in NY en we kijken weer uit naar een volgend verslag. Groetjes van het Eendenveld.

  • 03 December 2012 - 13:04

    Tjitske:

    Geen foto van nw kapsel??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 17413

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: