Ritme - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Ritme - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Ritme

Blijf op de hoogte en volg Renske

26 November 2012 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Hoog tijd voor weer een stukje te schrijven. Ik kom goed in mijn ritme zo langzamerhand. Het leven in de VS begint te wennen. Al is het soms nog wel een emotionele achtbaan. Het ene moment ben ik super vrolijk en vind ik het helemaal geweldig, en het volgende moment vraag ik mij af wat ik hier doe en dat ik eigenlijk wel wat naar huis verlang. Maar ja hoort er allemaal bij, het schijnt dat de eerste maand het moeilijkste is, dus dan ben ik er bijna :D.

Even wat over vorige week :) korte werkweek in verband met thanksgiving. Mijn eerste feestdag in de VS.

Maandag:
Normaal dagritme, de kids wakker maken, ontbijt regelen, aansturen enz. Chloe de jongste was niet meer ziek gelukkig en ze kon dus gewoon naar school. daarna lekker mezelf vermaakt (Skype, lezen, Facebook etc.) 's middags Chloe weer van school halen en daaarna meteen door om Maddie en Katie op te halen.
Maddie en Katie hadden zwemmen, dus om 4 uur Maddie afzetten bij het zwemmen en om half 6 met Katie naar het zwembad. daar wachten tot Maddie klaar was, en ook maar gelijk op Katie wachten, anders wordt het zo'n heen en weer gerace. Wel leuk uitzicht, een van de badmeesters die kleine kinderen zwemles gaf zag er wel goed uit ;)
Chris was ondertussen ook thuis gekomen en had rijst met bonen en brood klaar. Dat was de maandag al weer

Dinsdag
Hetzelfde ochtendritme. nadag ik de meiden bij school had afgezet ben ik doorgereden naar Germantown 15 min. rijden) Daar was een grote schoenenwinkel met uitverkoop, aangezien ik donderdag 3KM ga lopen, is het handig om goede schoenen te hebben, mijn All Stars zijn leuk, maar niet geschikt om grote stukken op te lopen. Afgesproken met Michelle daar, zij had de 2 jongste mee van het gezin waar ze au pair is (een tweeling van 14 maanden) leuke kids, maar ze weten wal wat ze willen (op de arm en niet in de kinderwagen). Maar schoenen gevonden :) lekker zittende sportschoenen met 40% korting altijd goed.
Daarna nog even Michelle ondersteunen bij het boodschappen doen, is makkelijker om 2 kids in 2 winkelwagentjes te hebben dan 1.
Thuis gekomen nog even geskyped en even naar de supermarkt gelopen (nieuwe schoenen inlopen) kijken of ze Hollandse kaas hebben. Ja hebben ze wel, is alleen niet te betalen, jammer hoor.
's middags weer de meiden ophalen van de scholen, vandaag geen naschoolse activiteiten dus lekker rondhangen, spelen, lezen, tekenen enz. Ouders waren laat thuis, maar het eten stond al klaar (rijst met kip) dus gegeten met de meiden en daarna Chloe in bad gedaan. Daarna kwam Chris thuis, dus was ik weer vrij.


Woensdag
Het wordt al saai 's ochtends, weer hetzelfde ritme. thuis boekje gelezen en op de computer gezeten. De meiden hadden een halve dag school i.v.m. thanksgiving dus om 12 uur moest ik Chloe ophalen en om 12.35 Maddie en Katie. Thuis aangekomen begonnen met 'Dutch Cookies' bakken (kruidnootjes, maar dit kunnen ze niet uitspreken) vooral Katie vond het erg leuk om te helpen, en ze zijn nog gelukt ook. iedereen vond ze eigenlijk lekker, behalve Chloe, die was er niet zo weg van. Bry was al vroeg vrij en kwam om 2 uur thuis, ze ging even t-shirts en nummers halen voor de loop van morgen (tis net echt) Ik heb Katie even naar zwemles gebracht en daar kwam Bry zodat ik naar huis kon. Onder de zwemles Katie ziek geworden, hetzelfde als Chloe had in het weekend. dus thuis even medicijn drankje erin en vroeg naar bed.
Thaiwaneese afhaal gehad vandaag. was niet zo lekker, een soep met vlees (rundvlees) erdoor, en daar deed je noodles in en kon je verschillende kruiden toevoegen. maar het was dus niet zo lekker vond ik, een beetje smakeloos. 's avonds mezelf weer vermaken (iedereen in NL slaapt, dus geen Skype, wel Facebook, lezen, chatten met andere au pairs enz.) en weer een dag voorbij

Donderdag THANKSGIVING
Om 7 uur ging de wekker en om 7.45 moesten we verterkken voor de Turkey Chase (de loop van 3km). dus t-shirt aan die gisteren opgehaald was, nummer erop prikken, nieuwe schoenen aan (ook maar een broek aangetrokken) en vertrekken. gelukkig had ik ook een vest, want het was best wel koud. Katie was weer beter dus ze kon gewoon mee.
eenmaal geparkeerd ging Bry snel naar de start, want zij zou 10KM gaan rennen en die begon om 8.30 en de 3KM om 8.50, dus wij hadden nog even tijd. even met Chris en de meiden naar de start van de 10KM gekeken en toen naar onze eigen startplaats vertrokken. Even wachten tot we weg mochten (ging in groepjes) de klok stond op 6 minuten toen we vertrokken. lekker rustig aan gedaan, we gingen lekker lopen, het was een fun run, dus je mocht zelf kiezen of je ging rennen/lopen/joggen waar je zin in had. veel kinderen in buggy's mee, ook wel ouders die met de buggy gingen rennen. lekker chaotisch dus. om de kwart mijl stond er een bordje, dus je kon mooi bijhouden hoe ver we al waren. Het was een leuk wandelingetje, veel heuvels, dus veel omhoog lopen, gelukkig daarna weer naar beneden, gaat makkelijker. Toen we bij de finish kwamen stond de klok op 47 minuten, dus - de 6 minuten van de start hebben we in 41 minuten gelopen. Bry was ondertussen ook klaar met haar run. op het veld met kraampjes flesje water opgezocht en een bagel. en weer naar de auto op weg naar huis.
Thuis even lekker douchen en toen de thanksgiving voorbereidingen
De kalkoen lag al op de 'green egg' (soort barbeque met een deksel erop zodat de kalkoen lekker gaar kan worden) en binnen werden allemaal andere dingen gemaakt. Ik ging met de meisjes een gingerbread house maken (koekhuisje en die versieren met snoepjes) zal allemaal in een kant en klaar pakket, dus was vrij makkelijk, maar wel erg leuk. er waren 3 huisjes, Katie maakte er 1, Maddie en Chloe maakten en samen 1 en ik mocht ook zelf 1 maken. hebben we ons een poosje mee vermaakt, en het resultaat was ook erg leuk. Daarna was de kalkoen klaar dus tijd om de tafel te dekken.
Veel nieuwe dingen gegeten: Kalkoen (smaakt naar kip) stuffing (soort broodkruimels met groente erdoor uit de oven) aardappelpuree met knoflook, zoete aardappels, cranberrysaus, boontjes met harde uitjes en een championsausje. Het meeste was lekker, alleen de zoete aardappels was ik niet zo dol op, een paar stukjes was wel lekker, maar daarna niet meer zo. Na het dinner even rusten, lekker op bed gelegen, was best wel moe. en om 5 uur het toetje, verschillende amerikaanse taarten en de Dutch Cookies. Daarna dus weer helemaal vol. samen met Bry de keuken even opgeruimd, was nogal een chaos geworder gedurende de dag. en even kijken hoe de Prius werkt, daarmee zou ik vrijdag weg gaan en hij werkt net iets anders dan de Volvo. daarna lekker naar mijn kamer, Ushi kijken en so you think you can dance, en daarna maar lekker slapen.

Vrijdag Black Friday
Vandaag Black Friday, de drukste winkeldag van het jaar in Amerika. elk jaar hebben heel veel winkels de vrijdag na thanksgiving hele grote aanbiedingen en iedereen gaat dan dus shoppen om de kerstinkopen te doen. veel winkels gaan al heel vroeg open (ergens tussen 10 uur vorige avond en 5 uur 's ochtends) en zijn ook langer open dan normaal. Ik ga vandaag samen met Michelle de shopgekte tegemoet. Maar Michelle moest 's ochtends eerst werken, dus we konden pas eind van de middag weg. Wel lekker uit kunnen slapen, toen ik boven kwam was de familie druk bezig het huis in kerstsfeer te brengen. de kerstboom stond al op, en verschillende kersdecoratiedingen werden overal in het huis neergezet/opgehangen. Amerikanen zijn nogal van de kersdecoratie, maar gelukkig is mijn gezin niet overdreven hierin. wel veel meer dan thuis, maar het is niet overvol en wel sfeervol. dus een goede combinatie vind ik.
Om 4 uur kwam Michelle en we zijn met de Prius van mijn familie naar Bethesda gereden (20 minuten rijden) daar was een grote mall waar we heen wouden. een uitdaging om de auto uit de garage te rijden, het past namelijk maar net, dus goed uitkijken of ik geen spiegels eraf rijd, gelukkig niet. Veel rondrijdende auto's bij de mall, maar gelukkig wel parkeerplek genoeg, dus niet zo'n probleem om dit te vinden. Het was een grote mall, heel veel winkels verdeeld over 2 verdiepingen. Michelle heeft wat kleding gekocht (40% korting op alles in de winkel) en ik heb een nieuwe winterjas met 50% korting gekocht. daarna lekker rondgelopen, het was druk, maar niet overvol, iedereen die per se een goede aanbieding wou pakken, was toch 's nachts of 's ochtends heel vroeg al geweest. wat te eten gekocht op het eetplein bij een soort mcdonalds/KFC. smaakte goed. Na het shoppen wouden we naar de film gaan (Twilight) dus op zoek naar de bioscoop, ook gevonden en ook een parkeergarage om de auto weg te zetten. we waren veels te vroeg, dus eerst maar tickets gekocht voor de film en daarna daar nog even rond gelopen. kwamen we langs een sportzaak met schoenen in de aanbieding van het merk dan Michelle graag wou hebben, dus naar binnen gegaan en Michelle schoenen passen, ik en beetje rondlopen en zag ik inline skates met 25% black friday korting. dus ik maar skates gekocht, was ik toch al van plan. daarna weer terug naar de bioscoop, we konden ondertussen in de zaal gaan zitten, was een klein bioscoopzaaltje, maar wel een mooi groot scherm. Niet druk die avond, waren maar 15/20 mensen max. denk ik, dus viel mee, vrije zitkeuze dus mooiste plekje uitgezocht.
De film was...... Tja, daar zeg ik niks over, ik weet niet of mensen hem nog willen zien ;)
Weer op naar huis, het was ondertussen middernacht, dus half 1 ongeveer thuis. Michelle moest even kijken of de auto helemaal in de garage stond, zodat ik de garagedeur dicht kon laten gaan (gaat automatisch vanuit de auto). Chris was nog wakker en druk aan het klussen in huis, rare slaaptijden hebben ze hier, Bry is vaak al heel vroeg wakker (4 uur), dus ze zullen wel om de beurt slapen xD
Ik wel naar bed, maar kon niet slapen, NL werd langzamerhand wakker dus via FB even wat contact met NL. uiteindelijk 4/4/30 uur toch in slaap gevallen.


Zaterdag
Vandaag weer lekker uitgeslapen (kon ook wel na zo laat in slaap te zijn gevallen. Vanmiddag met de familie op stap naar het national aquarium in Baltimore. heel mooi aquarium met heel veel verschillende soorten vissen/kwallen/haaien/alligators/dolfijnen en andere zeedieren, en niet zeedieren (slangen, spinnen, vogels) aan het einde een 4D voorstelling van The Polar Express, we heel erg verkort (van 100 minuten naar 15 minuten) daarna weer naar buiten. tegenover het aquarium zat een Hard Rock café, daar lekker gegeten (amerikaanse hamburger en patatjes) kon het amper op, maar het was erg lekker. Daarna weer naar huis en om 19 uur waren we weer thuis

Zondag
Vandaag naar het International Spy Museum geweest in Washington, weer met de familie, Maddie had een opdracht op school over spionnen, dus sloot daar mooi op aan. Was een erg leuk museum over spionage door de jaren heen, verschillende spionage atributen en je kon zelf ook spionagedingen doen (afsluiter aparaatjes in de muren zodat je kon luisteren naar andere mensen in het museum, ventielatieschacht waar je doorheen kon kruipen en door raampjes kon kijken) ook wat verhalen van real life spionnen die vertelden over verschillende missies en dat het lang niet zo spannend altijd was als in de James Bond films. en aan het einde van het museum nog een hele James Bond tentoonstelling (50 jaar 007) Na het museum doorgereden naar de Zus van Bry, die woont samen met haar verloofde vlak bij het museum, en daar lekker gegeten, Nick (de verloofde van de zus) kan erg lekker koken.
daarna alweer avond en tijd om naar huis te gaan. Maddie voelde zich ondertussen niet lekker, dus de volgende die ziek wordt, gaat allemaal mooi achter elkaar aan.


Pfff... dat was weer een heel verslag :) vandaag vliegen 3 nederlandse meisjes deze kant op, 2 daarvan komen vlak bij mij te wonen, dus erg veel zin in :) NL is hier zwaar ondervertegenwoordigt. Ondertussen nog bezig met de plannen voor NY, 1 meisje dat mee zou gaan vliegt vandaag naar huis, haar oma heeft een hersenbloeding gehad en ligt in het ziekenhuis. Waarschijnlijk komt dit meisje ook niet terug, ze had best veel last van heimwee. Maar we gaan wel kijken of we naar NY kunnen in het weekend dat we gepland hadden, alleen gaan we kijken of we een goedkoper hotel/hostel kunnen vinden, met 2 personen is het hotel toch een stuk duurder als met 3 personen. dus internet afspeuren maar :)

Nu houd ik maar weer op te typen, tis alweer zoveel te lezen ;) volgende week komt er wel weer een stuk op de blog te staan.

  • 26 November 2012 - 17:39

    Judith:

    Hoii! Jij kent mij niet maar ik volg je verslagen omdat ik zelf ook naar usa wilde.
    Gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar wil nu au pair richting londen worden.
    Leuk om je verhalen te lezen. Klinkt allemaal erg leuk.
    Groetjes judith.

  • 27 November 2012 - 11:32

    Danique:

    Hee Renske!

    Wat super gaaf om te lezen dat je Au Pair bent geworden! Lijkt me super gaaf om daar te zitten en vind het leuk om je verhalen te lezen.

    Heb je een hele tijd niet gesproken. Maar echt gaaf om nu je verhalen te lezen over je leventje daar nu!

    Geniet er lekker van,

    Liefs,

    Danique

  • 27 November 2012 - 14:44

    Jildau:

    Hoi Renske!

    Wat een belevenissen allemaal. Een heel ander leven dan hier in Nederland ;-)
    Ik kan me voorstellen dat het soms nog allemaal even teveel word.

    Ik hou de verhalen zeker bij!:)

    Liefs, Jildau

  • 28 November 2012 - 18:48

    Rikstelien:

    Wat een verhalen Renske en zo positief. Ook hier hebben we onze ups en downs hoor!!! Horen bij het leven. Dat je volop geniet is wel duidelijk en wat een fijn gastgezin.
    Vanmiddag (woensdag) met Zoë Jorruw gefeliciteerd. Natuurlijk 1 stuiterbal, maar ze hadden het weer goed samen die twee. Lekker over je geroddeld ............... (valt wel mee hoor!).
    Veel plezier verder en we kijken uit naar je volgende verhalen.
    Groetjes van het Eendenveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 17412

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: