Aant werk! - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Aant werk! - Reisverslag uit Gaithersburg, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Aant werk!

Blijf op de hoogte en volg Renske

18 November 2012 | Verenigde Staten, Gaithersburg

Zo, zondagmiddag, alleen in huis, tijd om mijn week maar eens te delen. maar van dag naar dag, ik denk dat dat het meest overzichtelijk is :D
Het is wel weer een heel boekwerk, dus succes met lezen ;)

Zondag (vorige week)
Lekker uitgeslapen, best wel moe na zo'n week vol indrukken opdoen. jammer genoeg ligt mijn kamer precies onder de keuken, en ik hoor dus alles wat er de keuken gebeurd, iedereen die er loopt, en als het heel stil hier hier benenden kan ik de gesprekken ook volgen. maar ik heb mijn oordoppen mee dus dat is fijn :D
's middags met de meiden en Chris (vader) naar buiten geweest, het was prachtig weer, dus door de straat gewandeld, overal tehoren gekregen wie waar woont, euh... ga ik dus nooit onthouden, nou ja maakt niet uit. de meisjes raken ook aan mij gewend, dus ze komen steeds vaker naar me toe (vooral Chloe, de jongste) en vertellen dingen of vragen dingen aan mij.
Bry (moeder) was onertussen druk in de weer om voorbereidingen te treffen voor het verjaardagfeestje van Maddie (oudste)
's Middags dus dit feestje, in een grote klimhal. er kwamen ongeveer 10 meisjes, met de eigen kinderen erbij waren er 13 meiden. was heel gezellig, kennis gemaakt met verschillende ouders en met de zus van Bry. zelf ook 1 muur beklommen, ergens moeten daar ook foto's van rondhangen maar ik weet niet waar :P nou ja we gaan vast nog wel eens heen, de ouders zijn daar lid en dus kunnen ze klimmen wanneer ze willen. nog weer verschillende complimenten gehad over mijn engels, gelukkig maar, ze kunnen me verstaan.
ondertussen allemaal hapjes en drinken neergezet, dus er was genoeg.
's Avonds lekker rustig aan gedaan, en maar weer slapen.

Maandag:
Vandaag waren Chris en Bry beiden vrij, dus ik had lekker de tijd om nog even aan het dagritme van de meiden te wennen en de weg te leren naar de scholen enz.
Ik heb de meiden naar school gereden (hele grote auto, volvo XC90, maar hij rijd super!) Bry zat naast me om de weg te wijzen, gelukkig maar, het is heel dichtbij, maar de weg vinden duurt wel even. Volgens de meiden rijdt ik net als papa, maar of dit nou een compliment is... (Chris zegt van zichzelf dat hij niet zo'n hele goede chauffeur is)
Daarna Bry thuis afgezet en mocht ik lekker rondjes rijden met de auto om aan de buurt te wennen en de weg te leren, gelukkig met GPS, anders was ik nu nog niet teruggekomen. dus de weg naar de scholen en naar het zwembad maar uit mijn hoofd geleerd (ze zwemmen veel) en verder maar op GPS rijden. de oudste 2 weer ophalen om 12.35 (halve dag vandaag) is heel simpel, je gaat in de lange rij met auto's staan en je wacht tot je bij de stoep staat, daar stappen de meisjes in en je kan weer naar huis. Thuis het weekrooster voor de rest van de week gekregen en heel veel informatie over mijn rol als au pair, we hebben wel dezelfde ideeën over au pair zijn, dus dit maakt het makkelijk (bij vorige au pairs hebben de meiden wel eens geprobeerd de ouders en au pair tegen elkaar uit te spelen, dus voor uitkijken) Huidhoudelijke taken heb ik bijna niet, gewoon de vaatwasser legen 's ochtends en als de prullenbak vol is legen enz. maar geen kamers opruimen of wassen voor de meisjes. Lekker chaotisch gezin, dus ik voel me er wel thuis :D.
's Avonds uit eten omdat vandaag echt Maddie's verjaardag is. bij American Girl wezen eten (winkel met poppen in alle soorten en maten, de amerian girl doll, en je kan alles ervoor kopen, kleding, brillen, beugels enz. zodat je de pop op jezelf kan laten lijken, zeer meisjes achtig) het eten was lekker en leuk georganiseerd, voor de american girl dolls van de meisjes een apart stoeltje die je aan de tafel kan klikken, een taart voor de jarige, en aan het einde een goodiebag voor de meisjes.
En weer terug naar huis. Snelwegen zijn hier een Chaos, iedereen haalt maar rechts en links in, en niemand wil graag op de rechter rijbaan rijden, dus die is bijna leeg, terwijl de middelste en de linker rijbaan vol zijn.
Thuis aangekomen weer lekker naar bed, dinsdag mijn eerste dag alleen met de meiden.

Dinsdag
Vandaag dan mijn eerste dag alleen. om 7.30 de meiden wakker maken, Chloe helpen met aankleden en voor ontbijt zorgen (allemaal ontbijtgranen met melk, makkelijk dus). om 8.30 naar school brengen, eerst Maddie en Katie afzetten, dan door naar Chloe's school en haar ook afzetten (ze gaat naar pre-school). Vandaag wel leuk compliment gekregen van de meiden: Ik denk dat Renske het beste rijd van iedereen uit onze familie, nou dat zegt wat over mijn rijkunsten, of natuurlijk over die van Chris en Bry.
Terug thuis even ontbijtspullen opruimen en dan tijd voor mezelf.
Om 12.35 de oudste 2 weer ophalen (weer een halve dag) en thuis vermaken (ze kunnen zichzelf ook erg goed vermaken) en om 14.45 uur Chloe ook weer afhalen van school. Lekker gespeeld thuis en om 17.30 kwam Chris ook al thuis dus dan ben ik vrij.
's avonds mijn eerste cluster meeting. was van 2 verschillende clusters, maar lang niet alle meiden waren er, ik denk ongeveer 50-60. informatie gehad over veilig rijden in sneeuw, niet smsen onder het rijden enz. lekker bijgepraat met Michelle, het duitse meisje dat ik op oriëntatie heb ontmoet, we gaan later in de week gezellig afspreken :D
de ander au pairs waren eigenlijk metteen weer weg na het informatie praatje, was wel jammer, zo ontmoet je nog niemand. weer terug naar huis en tijd om te slapen.

Woensdag
weer hetzelfde ochtendritueel als gisteren, dus dat is makkelijk.
in mijn vrije tijd lekker programma's terugkijken (TVOH, SYTHCD, Ushi, Switched at birth) en tussen door skypen met verschillende mensen, lezen, muziek luisteren, mailen, Facebooken enz. ook even naar de winkel geweest, de favoriete ontbijtgranen van de meiden was op, dus nieuwe gehaald, en haarspray voor mezelf, heb ik in NL gelaten.
vandaag gewoon hele dagen voor alle meiden, en Maddie en katie hebben Tai Kwando na schooltijd, maar is gewoon in school zelf, dus ik kan ze gewoon later ophalen.
Eers Cloe ophalen daarna even naar huis, ze kan heel lekker kletsen, dus veel gepraat (ook al kan ik niet alles verstaan wat ze zegt) maar het is maar raar al die pleegbroertjes en zusjes, en een oudere zus waar je tegelijkertijd ook vriendinnen mee bent, dat kan allemaal niet. Ze is ook erg nieuwsgierig naar Nederlanse woordjes, nog even en ze kan ook Nederlands praten :)
daarna de oudste 2 ophalen, weer naar huis, en Katie moet naar zwemles toe. even naar binnen bregen, en daarna mag ik wel weer met de 2 anderen naar huis. Daarna was Chris al snel thuis, dus die heeft Katie weer opgehaald en Maddie naar zwemmen gebracht, die metteen erna zwemmen had.
's avonds nog even lekker op mijn kamer gezeten, lezen, mailen enz. en maar weer tijd om te slapen.

Donderdag
weer herzelfde ochtendritueel en thuis maar weer mezelf vermaken, lezen, FB, tv, skype enz. Ondertussen afgesproken met Michelle om op zaterdag naar Washington DC af te reizen met de metro, gezellig.
's middags eerst weer Chloe halen, Maddie en Katie hebben Frans na schooltijd, weer in school zelf.
later die 2 dus ophalen, kan natuurlijk het goede lokaal niet vinden (is best wel een grote school) maar uiteindelijk toch de meiden gevonden
thuis drinken en een snack voor de meisjes en ze gaan weer lekker zelf spelen (maakt het makkelijk voor mij) om 18.00 uur heeft Chloe vandaag zwemmen, daar moet ik bijblijven en dus de andere 2 meiden ook. nou ja boekje mee dan maar. thuis aangekomen (19.20 uur) is Chris thuis, heeft afhaal spaghetti meegenomen, snel eten want om 19.30 uur komt mijn community counseler kennismaken en info geven (gelukkig was ze wat later want Bry was ook nog niet thuis)
Imelda (community counseler) heeft eerst even met de ouders gepraat over afspraken, hoe het tot nu toe gaat enz. volgens mij wel goed, want ze zijn nog niet van plan me eruit te schoppen. Daarna op mijn kamer met mij gekletst, het is een hele aardige vrouw, dus dat scheelt.
Hoe gaat het tot nu toe? Nou goed dus :D
hele lading informatie gekregen over van alles en nog wat
Ook over cursussen gehad die ik graag zou willen doen.
Het wordt waarschijnlijk een zaterdag kook cursus. is een zaterdagcursus, aangezien ik elke zaterdag vrij ben, is dit makkelijk te doen. is goed voor de helft van mijn studiepunten. klinkt goed, maar aangezien ik nog niet weet wanneer het start en wat het kost, is dat nog even afwachten. maar het lijkt me erg leuk.
en ook is er een leuke weekend cursus waarbij je 2 zaterdagen en een zondag in een klaslokaal zit informatie krijgt, en daarna ga je een leuke trip maken (NY, Boston, Niagara Falls etc.) lijkt me ook erg leuk, is meer dan de andere helft van mijn punten die ik moet halen. dus misschien dit maar doen in de lente/zomer (niagara falls lijkt me erg leuk)
Maar er zijn ook nog tal van andere mogelijkheden, dus ik kan me er eens even in gaan verdiepen.

Vrijdag
weer hetzelfde ochtendritueel, en vrije tijd ritueel. Ondertussen ook mijn zoektocht gestart naar een Nederlandse au pair, voor een gezin hier in de buurt dat graag een NL au pair wil omdat de vader Nederlands is, maar via officiele wegen gaat dit vrij moeizaam, dus maar eens kijken of ik iets kan bereiken, je weet maar nooit, en het houd me weer bezig :D
's middags Chloe van school halen (oudste 2 hebben scheikunde op school na schooltijd) mar Chloe was net ziek geworden, koorts en hoofdpijn, is op de bank thuis lekker in slaap gevallen, ouders proberen te bellen, maar zijn natuurlijk niet te bereiken als je ze nodig hebt ;) maar aangezien ze sliep maakte het niet zoveel uit.
oudste 2 moesten nog wel van school gehaald worden, nou ja slapende Chloe maar optillen dan en in de auto zetten, op school ook maar opgetilt, op deze leeftijd (5) kan dat nog wel, maar mijn arm werd wel behoorlijk moe. thuis aangekomen ook van beide ouders wat gehoord en waren allebei op weg naar huis (duurt wel 45-90 minuten voordat ze thuis zijn) Chloe was ondertussen wakker geworden en weer een beetje opgeknapt, ik heb haar wat boekjes voorgelezen en om 15.30 moest Maddie zwemmen, maar haar mag ik gewoon voor het zwembad afzetten, dus niet alle kids hoeven mee naar binnen.
thuis aangekomen was Chris thuis, Chloe helemal blij en ze kreeg wat tegen de hoofdpijn maar ze had gelukkig geen koorts. 's avonds was het plan om te gaan klimmen in de klimhal, maar aangezien Chloe niet fit was en de anderen best wel moe, toch maar lekker thuis gebleven.
Maar weer lekker slapen dus, morgen naar Washington DC :D en volgende week met Michelle naar de bios (breaking dawn 2) en ook nog een weekendtrip naar NY aan het plannen met wat andere duitse meiden, genoeg leuke dingen doen dus :D

Zaterdag
Vanmorgen kwam Michelle me om 10 uur afhalen, en samen naar de metro gereden. hier al meteen problemen met de kaart van Michelle opladen (soort ov-chipkaart) ik had een kaart van mijn hostparent gekregen met nog geld erop, Michelle moest die van haar eerst opladen, maar ze stopte hem dus in de verkeerde automaat, kaart weg, kon ook niet teruggegeven worden. hmm, raar hoor. dan maar gewoon een dagkaartje kopen, is wel wat duurder, maar ja, moet dan maar.
40 minuten met de metro en toen stonden we midden in DC.
op zoek maar naar de monumenten die overal in Washington staan, gezocht naar het witte huis, maar konden we niet vinden, hmm staat wel overal op de bordjes aangegeven, wij lopen dus gewoon de verkeerde kant op, nou ja eerst dan maar naar het nationaal monument (obilisk) die is tenminste vanuit de verte te zien. vanaf daar konden we het witte huis ook wel zien (nationaal monument ligt wat hoger gelegen, dus mooie uitkijk) maar eerst maar naar het 2e wereldoorlog gedenks monument, en daarachter het Lincoln Memorial. overal foto's maken en dan weer verder lopen, er is ook zoveel te zien daar in Washington, dus dat vereist nog wel een paar tripjes daarnaartoe. toen weer op zoek naar the White House, en ja hoor ook gevonden, niet vanaf de mooiste plek om te fotograferen volgens mij, maar daar gaan we een andere keer wel naar zoeken, we waren al een poos aan het rondlopen en we wouden ook nog graag even winkelen :D
weer naar de metro en toen naar Pentagon city, daar was een mooi overdekt winkelcentrum, eerst maar wat gelunched, het was ondertussen 2 uur dus we hadden wel honger, en de shops bijlangs. heb een vest gekocht, en een bodycreme.
Daarna wouden we toch wel even ook langs het Pentagon, dus 1 metrostation terug (was meteen bij het pentagon) daar mocht je geen foto's maken, maar wij domme europeanen snappen dat niet, dus toch stiekem wat foto's geknipt.
en naar the pentagon memorial gelopen, een monument voor alle slachtoffer die op 9/11 bij het pentagon zijn overleden, was een mooie plek om rond te lopen, elk slachtoffer is weergegeven door een bankje met de naam er op en een stroompje water eronder, de bankjes staan gerangschikt op geboortejaar van de slachtoffers.
Bry komt elke dag op het pentagon voor haar werk, je schijnt ook rondleidingen te kunnen krijgen daar, ze wil me wel een keer meenemen, lijkt me erg leuk :D
Daarna weer op weg naar huis, 1x overstappen op een andere metrolijn dus dat valt mee (in/rond Washington zijn 5 verschillende lijnen, dus nog best overzichtelijk)
rond 18 uur waren we weer bij mij thuis. Michelle is meteen doorgegaan naar haar eigen huis, dat nog 20 minuten verderop ligt. Chloe was vandaag nog wel weer erg ziek geweest (40 graden koorts) dus 's avonds maar weer lekker een avondje thuis.
Ik kon lekker TVOH terug kijken :D en nog wat lezen en daarna weer slapen

zondag
Vanmorgen weer lekker uitgeslapen, iedereen was weg 's ochtends Bry was met Maddie en Chloe naar zondagschool en Chris was met Katie naar een zwemwedstrijd, dus het hele huis voor mezelf. Om 13.00 uur kwam Michelle weer bij mij, hebben lekker rondgelopen in de wijk waar ik woon, en gelunched, erg lekker, veel winkels zijn open op zondag hier dus ook nog wat geshopt (niks gekocht dit keer) Bij mij thuis nog even bezig geweest met ons reisje naar NY, we gaan het 2e weekend in December waarschijnlijk. zaterdagochtend vertrekken en zondag avond weer terug. dus op zoek naar een goedkoop hotel, die hebben we gevonden op Long Island, er zit er ook wel 1 dicht bij Times Square, maar dat is alleen slapen en geen ontbijt ofzo erbij, aangezien wel het wel prettig vinden om ontbijt te hebben, gaan we maar iets verder weg, er rijdt wel een metro. met de bus is het ongeveer 4 uur rijden naar NY voor 40$ retourtje dus die prijs valt ons ook nog wel mee. Er komt wel weer een update als de plannen helemaal rond zijn :D
Nu maar eens even wat gaan eten, en morgen begint weer een nieuwe werkweek. wel een korte donderdag is het Thanksgiving en Chris en Bry zijn dus donderdag en vrijdag en misschien zelfs woensdag ook al vrij, dus lekker lang weekend voor mij :D


Tot de volgende blogronde!

  • 19 November 2012 - 09:46

    Amber:

    Volgens mij heb je al best een leuk ritme daar... leuke foto's trouwens!! enneh, je rijdt prima hoor, maak je geen zorgen... :')

  • 19 November 2012 - 14:58

    Immi:

    Hallo Renske,
    Leuk om te lezen wat je daar zoal doet. Lijkt me een hele ervaring om een jaar zover van huis te zijn.

  • 19 November 2012 - 16:17

    Rikstelien:

    Hoi Renske,

    dit klinkt en leest allemaal erg goed. Fijn dat het goed klikt met de ouders en de kinderen.
    Dat autorijden was hier toch ook geen probleem? Je bent al heel wat gewend en fijn dat het ook niet
    zo'n erg gestructureerd huishouden is. Het is denk ik ook prettig dat je behoorlijk wat vrije tijd hebt, dan kun je leuke dingen doen Genier ervan en tot een volgend verslag.
    Heel veel groetjes van het Eendenveld, Emmen.

  • 21 November 2012 - 14:17

    Ankie:

    zo dit hoeven wij in ieder geval niet meer te bekijken nu alle foto's al gezien :-) (geintje) Ga niet alles bekijken daar wij willen ook met jou op sleeptouw...
    dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gaithersburg

Renske

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 17405

Voorgaande reizen:

05 November 2012 - 05 December 2013

Au pair met Activity International

Landen bezocht: