Dag/day 14 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Dag/day 14 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Dag/day 14 Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Renske

29 November 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Heel slecht geslapen, werd vaak wakker omdat het net een oven was in de hogan, veeeeels te warm (en we waren nog wel bang dat we het koud zouden hebben) de gids vond het steeds te koud en gooide wat meer hout op het vuur, maar iedereen kon niet slapen door de hitte. Ook veel rook door het vuur dus veel hoesten en zere keel. En de grond was nou ook niet bepaald zacht. De slechtste nacht dus.
Om half 6 ofzo was iedeen wakker dus snel inpakken en om 6 uur waren we onderweg naar boven, nog steeds regen jammer genoeg
Duurde even voordat we weer boven waren met alle modderige, hobbellige wegen met aanhanger maar we zijn gelukkig nergens blijven steken.
Eenmaal boven was het ongeveer 24 minuten naar een burger king waar we naar toilet konden, opfrissen en ontbijten. Ondertussen was de regen veranderd in half sneeuw half regen, vies weer.
Lekker croissandwich als ontbijt (croissantje met kaas, ham en ei) en lekker kunnen opfrissen voor zover mogelijk, alles was vies en zanderig en stonk naar rook.
Toen verder, sneeuw onderweg, het werd aardig wit.
Weer een stop bij die grote winkel waar we gisteren ook al waren geweest, konden we poos rondlopen en shoppen. Heb een mooie droomvanger gekocht (met echtheids certificaat, gemaakt door de navajo indianen)
Vanaf daar was het nog ongeveer een half uur naar de grand canyon, werd iets langer door de sneeuw maar uiteindelijk waren we daar en zagen we heulemaal niks -_- heel veel sneeuw (zo'n 15cm denk ik) en mistig dus de wolken hingen in de canyon, je zal alleen wit. Jammer hoor.
Toch maar verder gereden en even later klaarde het wat op en konden we toch wat zien. Ron heeft ons naar de reling geleid met onze ogen dicht zodat we niks zagen, en toen allemaal tegelijk ogen open. WAUW!!!!! Heel erg mooi
En heel erg koud haha, had niet op sneeuw en vorst gerekend met inpakken dus geen warme jas ofzo meegenomen, dan maar veel laagjes aan is de planning.
Poosje rondgelopen en foto's maken en toen lunch. Niemand wou sandwiches maken in de regen/sneeuw dus bij de deli een kom soep gehad.
De helicoptervluchten waren afgelast voor vandaag dus dan maar naar het hotel, warm worden, schoon worden, kleding wassen etc.
Eerst mijn kleding maar eens in de wasmachine gegooid, had niks meer schoon. Ron ging ondertussen kaartjes voor een film kopen (the hidden treasures of the Grand Canyon), doe zouden we later gaan bekijken.
Kleding in de droger gooien en toen eens even een heelijke hete douche, voelde me heerlijk schoon en fris daarna.
Kleding ophalen en poosje relaxen op de kamer.
Om 5 uur richting de filmzaal wandelen (3 minuten denk ik) en daar die film bekeken, was ongeveer 45 minuten en ging over de ontdekkingstochten in de GC, was op een heeeeeeeel groot scherm dus was af en toe net een simulatieattractie maar dan zonder de bewegende stoelen haha. Was erg mooi en interesant.
Toen tijd voor eten, tegenover het hotel zit een goed mexicaans restaurant voor een redelijke prijs volgens Ron. Lekker gegeten, fajita's en een tropical mango margarita. Erg lekker.
Nog kleine afterparty bij Sarah en Laura op de kamer en nu lekker naar bed, een echt bed! Geen matje op de harde grond. Zal vast heerlijk slapen.

Slept horrible, woke up a lot because it was like an oven in the hogan, the fire was set too high and it was too hot. Everytime it got a little cooler and better then guide put some more wood into the fire so it was too hot again. Also a lot of smoke what made it harder to breath, and a very hard ground to sleep on. And it was raining and the roof had a hole in it for the fireplace but the rain was comming in too.
At 5.30 everybody was awake, so pack up and leave at 6. Still raining unfortunately. Ot took us about an hour. I think to get back up with the trailer and trough the rain. Once out of the valley it was about 24 minutes to the nearest burger king for the restrooms, freshing up and breakfast. Now the rain was slush, half rain, half snow.
Had a nice breakfast croissant an freshed up as far as possible, outside it was getting whiter.
A long stop at some shops, we stopped here yesterday for lunch but Ron didn't let us shop, today we got 45 minutes to shop. Bought a nice dreamcatcher.
From the shop it was about 30 minutes to the Grand Canyon, the father we came, the more snow there was and by the time we got there we couldn't see anything -_- there was a lot of snow (about 10-15 cm) and clouds and fog inside the canyon so we could only see white nothing.
Drove a little more up and somehow we got a clearing inside the canyon so we could see the Grand Canyon. Ron led us there while we had our eyes closed and er opened them up all at the same time. WAUW!!! So beautiful!
And very cold haha, I didn't pack for snow and frost, but wearing a few layers kept me a little warm.
Walked around in the snow a little bit and going to the deli to get some warm lunch, nobody wanted to make sandwiches in the cold and snow.
Had a nice cup of warm soup.
The helicopterflights were canceled due to the weather so we went to the hotel after lunch.
Washed my chlothes, didn't have any clean chlothes anymore. Ron went out and bought tickets for a Gramd Canyon movie (The hidden treasures of the Grand Canyon) we were going to watch it later.
Chlothes in the dryer and took a great hot shower. Felt so much better after.
Got my chlothes and relaxed a little bit in our hotel room.
At 5 it was time to go to the imax theater, a 5 minuten walk from the hotel. It was a good movie about the explorations of the Grand Canyon.
After the movie we went to a mexican restaurant next to the hotel. Had really good dinner, fajita's and a tropical mango margarita.
Back a the hotel a little after party in Laura and Sarah's room. And than off tto bed, a real bed!