Dag/day 9 start tour + San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu Dag/day 9 start tour + San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Renske Salomons - WaarBenJij.nu

Dag/day 9 start tour + San Diego

Blijf op de hoogte en volg Renske

19 November 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag de start van de trektour, spannend! Had dus wel een kamergenootje maar die kwam pas binnen na middernacht, toen sliep ik al, en ze stond heel vroeg op, 5 uur ofzo. Was dus met een andere tour mee. Het hotel was alleen een beetje in de war, ik denk dat ze dachten dat ik ook met die hele vroege mee ging want om half 6 ofzo kwam er een schoonmaakster binnen. Toen ze me zat liggen, half wakker, half in slaap, zei ze: o I'm sorry sir. En ging weer weg... En bedankt.
Om kwart voor 7 ging mijn wekker, aankleden en spullen inpakken en toen naar de lobby, daar zat een hele groep. Waren 3 tours die zouden starten vandaag. Een 1 week tour, 2 weken en 3 weken. En iedereen zat er verloren bij, geen idee wat te doen haha, gezellig samen kletsen in ieder geval.
Eerste gids kwam binnen, die wou graag 9 mensen mee, maakte niet uit wie haha. Maar dat was de 1 week tour.
Volgende gids was die van ons. 13 personen in totaal die mee zouden gaan met deze tour.
5 uit korea, 4 mannen, 1 vrouw (namen gaan we niet aan beginnen, te moeilijk)
2 deense meiden
2 Engelsen
1 oostenrijkse
1 australische
1 nieuw-zeelandse.
En 1 Nederlandse (ik)
Papierwerk invullen en toen konden we allemaal naar de bus en spullen in de trailer pakken. Ook gelukt en toen in de bus. Is 13 persoons, dus paste precies. Toen op weg. Naar San diego vandaag. Onderweg veel informatie van onze tourgids. Is aardige man, met humor. Hij heet Ron en is 47 jaar oud. We hadden een tripoverzicht gekregen dus we weten waneer we wat gaan doen, altijd handig. Rit naar San Diego was niet zo heel ver. Na iets meer als een uur korte stop om naar de toiletten te gaan en daarna nog een klein uurtje naar de camping. Eerste nacht meteen een kampaarnacht. Leuke camping, aan het water. Is ook het meest luxe kampeervoorziening die we te zien krijgen deze weken (lijkt op camping die we gewend zijn) maar na ongeveer een week gaan we naar hotels dus is het kamperen al voorbij. Tenten moesten we opzetten. 7 tenten, dus 2 personen per tent en 1 iemand alleen. Aangezien de mannen in oneven aantal is kreeg 1 van hun de tent alleen. Tent opzetten was heel makkelijk, we kregen een demonstratie van de 1e tent en toen konden we zelf opzetten. Is net geen weggooi tent. Grondzeil, tent erop, stangen erover, tent met haakjes aan stangen vastmaken, buitentent erover, 8 haringen in de grond. Klaar. Het schijnt dat wij trouwen de 'luxere' tenten en matjes hebben om op te slapen. De slaapmatjes zijn van die dunne zelfopblaasbare matjes. Koffers in de tent gooien, zijn groot genoeg voor 2 personen + spullen, ik deel trouwens een tent met Barbara.
Daarna lunch. Onze gids had al boodschappen gedaan, wat erg handig was. Hij houd van 'echt' eten dus is ook goed. Beter brood als ik gewend ben bij mijn hostfamily en ook goed beleg (ham, kalkoen, kaas, sla, tomaat, komkommer, mayo enz.) konden we een lekkere sandwich van maken. Hij vroeg ook meteen of ik 's ochtend cereal eet of een sandwich, hij heeft vaker nederlanders gehad haha, het schijnt dat Nederlanders en Skandinavische mensen sandwiches eten als ontbijt.
Toen alles opgezet en weer opgeruimd was gingen we naar het strand in San Diego. Daar konden we de middag lekker doorbrengen. Heb met Barbara, Laura en Sarah poosje op het strand geweest en toen naar het kermisje verderop, ritje in de achtbaan gemaakt en een cowboyhoed gekocht, we gaan over een paar dagen naar een cowboycamp dus moet natuurlijk wel een hoed hebben
Later weer terug naar het busje en naar de supermarkt, drank halen, iedereen aan de zuip dus moesten wat inslaan. Met de andere 3 meiden een fles bacardi en een fles malibu en cola en 7up gekocht.
terug naar de camping. Tijd om eten voor te bereiden. Onze gids houd ook van eten koken dus we hebben goed eten tijdens de campingnachten. Vanavond burito's. Vlees (gehakt) met paprika, ui, knoflook (zoiets) en dan kaas, sour cream, salsa en een pittig sausje erbij waarmee je de burito's zelf kon maken zoals je wou.
Aangezien er genoeg mensen waren om te helpen met alles snijden en koken heb ik even met Becca gebeld, die toevallig net Matt in de auto zat dus 2 vliegen in 1 klap haha. Gezellig gekletst (vandaag hoorde ik dat ze net over mij aan het praten waren toen ik belde haha, toevallig)
Voor het eten uitleg over de hele trip erbij, een paar kleine aanpassingen gemaakt (2x een langere rit maken zodat we meer tijd hebben op de plek van bestemming ipv een nacht ergens waar we niks kunnen), en hoeveel geld we moeten betalen voor de etenspot, hotelovernachtingen en uitstapjes. Ik heb besloten geen helicoptervlucht bij de grand canyon te maken, is te duur. Gelukkig ben ik niet de enige die op de grond blijft. Wel een paardrijtocht maken in het cowboycamp en limofeest in Las Vegas, ook erg leuk.
Toen eten, was erg lekker, we hebben met z'n 14en ook veel gegeten, bijna alles was op terwijl er normaal gesproken zeker een halve pan vlees over is (volgens de tourgids)
Onder het eten ook lekker drankje erbij, malibu met cola.
Na het eten met z'n vieren afwassen, aangezien we degenen waren die niet hadden geholpen met eten voorbereiden/koken.
Toen alles schoon was gezellig zitten met drankje (en nog 1 en nog 1) en kletsen. Erg gezellig. We hebben een gezellige groep. Alleen de koreanen hebben 99% van de tijd geen flauw idee waar het over gaat haha, maar die kunnen samen kletsen, wat ze ook bijna altijd doen.
Rond half 11 in bed en lekker slapen. Was te moe om mail te typen vandaar dat hij nu komt. Wifi op de camping is redelijk, kan mail en fb checken en dat is wel voldoende :) er is in ieder geval wifi.

Today the start lf our tour! I did have a roommate, but she came in slmewhere after midnight and left really early (5 or so). So i didn't really meet her. I think the hotel was a bit confused and thought I was going on this early tour too because they told me with checking my roommate would be on the same tour. And at 5.30ish a cleaninglady came in. When she saw me half awake she said: ow, I'm sorry sir. And left again -_- thanks a lot.
Woke up again at 6.45, packing up last stuff and going to the lobby. There was a giant group waiting, there were 3 tours starting, a 1 week, 2 weeks and 3 weeks tour. So everybody just sat together, no clue what we're supposed to do.
The first tourguide came in, he wanted 9 people, that was the 1 week tour.
Than the 2nd tourguide came in, that was for our tour. 13 people where going, so 14 including the tourguide. We had to fill out some paperworks and eat a donut he had bought us. Then off the the van, packing all our stuff in the trailer and off we go.
It's a 13 persons van, so it's completely full.
We have a nice international group
5 koreans
2 english
2 danish
1 australian
1 austrian
1 new zealand
1 dutch
5 guys and 8 girls.
Almost everybody is traveling alone.
First stop: San Diego. About a 2hr drive with 1 restroomstop.
Campingnight so we stopped at our campside, which was on the bay, so really nice :) and the most luxurious campground we will see during our campnights. With good showers, pool, hot tub, laundry facilities etc.
Time to set up our tents, after a demonstration of Ron (our tourguide) 7 tenst so 2 persons per tent and 1 guy alone. Really easy tents, unroll groundcover and put down, put tent on, put poles around, hooks of the tent around the poles, put outer tent over tent, hammer 8 spikes in the ground. Done.
We all had a little self inflatable mat and our own sleepingbad to sleep on.
Stuff in the tent and we were done.
Lunchtime, Ron already did groceryshopping and bought good stuff for sandwiches.
After lunch he brought us to the see for the rest of the afternoon. We walked around on the beach, we to a park with some rides and went in the rollercoaser. And I bought a cowboyhat for our cowboycamp in a few days.
Then we were picked up agian and to the supermarket, time to get some alcohol for the next few nights. Togehter with Barbara (austria) Laura (Australia) and Sarah (new zealand) we bought a big bottle of bacardi and a bottle of malibu and coke and sprite to mix it with.
Back at the campside preparing for dinner. But there was enough help so I could call Becca for a bit. And she was just driving with Matt so I could talk to both of them. Or hear them fight :P
Before dinner Ron talked about our trip, the itinerary and we made some small changes, now we have 2x a longer drive but a better stop.
Dinner was fajita's, they were really good and we ate a lot, according to our tourgide normaly they have half a pot left but now almost everything was gone.
Time for dishes, because me and 3 others couldn't help with preparing and cooking we had he honors. Than time for a drink, malibu with coke. Communicating with the koreans is pretty funny, 99% of the time they have no clue what we're talking about :P but most of the time they're sitting togheter and talking to each other.
We had a nice evening with talking a lot and playing some uno. A little after ten time to go to bed.

• 20 November 2013 - 16:29

Doreen:

Het klinkt echt super leuk wat je gaat doen! Heel veel plezier! Is het bij jullie trouwens niet ook bijna winter en heeeeel erg koud, dat je lekker in een tentje zit? Zijn die andere meiden ook nog een beetje van jouw leeftijd?